پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

لوازم برقی"پارس خزر" اولویت بیشتر ایرانی ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قبلا وقتی میخواستم کالایی را خریداری کنم از نظر کیفیت بین جنس ایرانی و خارجی تحقیق می کردم و هرکدام کیفیت بهتری داشت انتخاب می کردم، اما حالا استفاده از کالای ایرانی در اولویت زندگی من است.
لوازم برقی"پارس خزر" اولویت بیشتر ایرانی ها
توليد ايرانی: طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نامگذاری سال جدید تحت عنوان " حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: در حال حاضر و به ویژه بعد از تحریم ها موضوع حمایت از کالای ایرانی ضرورت بیشتری پیدا می کند.
 
وی با طرح این پرسش که باید دید که آیا مدیران اقتصادی کشور تاب و توان ورود به این حوزه را دارند یا خیر؟تصریح کرد: شعار امسال، شعار جدیدی نیست بلکه مباحث اقتصادی سال ها به عنوان شعار ملی کشور مطرح می شود، اگر رویکرد اساسی ما مسائل اقتصادی بود ضرورتی نداشت که هر سال این موضوع تکرار شود اما چون رویکرد عملی ما به این، سمت و سو نرفت هر سال مباحث اقتصادی تکرار میشود که متاسفانه در حد شعار و بنر باقی مانده است.
 
نماینده مردم در مجلس در پاسخ به این سوال که شما در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول خارجی را کنار گذاشته اید و یک محصول ایرانی را خریداری کردید، گفت: قبلا وقتی میخواستم کالایی را خریداری کنم از نظر کیفیت بین جنس ایرانی و خارجی تحقیق می کردم و هرکدام کیفیت بهتری داشت انتخاب می کردم،که این برای قبل بوده و بحث آن جدا است، اما حالا استفاده از کالای ایرانی در اولویت زندگی من است.
 
وی در خصوص معرفی یک محصول ایرانی خوب به مردم اظهار داشت: خوشبختانه در بحث خوارکی و مواد غذایی در ایران محصولات با کیفیت بسیاری وجود دارد همچنین در حوزه پوشاک مخصوص آقایان برند هاکوپیان که بسیار مورد استقبال مردم بوده است که یک برند ایرانی موفق است در حوزه وسایل برقی هنوز هم اولویت بسیاری از ایرانی ها برند پارس خزر است.
 
وی افزود: خوشبختانه امسال رهبری هم روی این تأکید داشتند و فقط مسئولان را مانند سنوات قبل مورد خطاب قرار ندادند و آحاد ملت را مورد خطاب قرار دادند و این مسئله باعث می‌شود که ما روی این امر هم تأکید کنیم و که بحث فراموش‌شده در این بین که بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد،مردم هستند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: متاسفانه تمام بخش های حاکمتی کشور در مباحث حمایت از کالای ایرانی بسیار کند عمل می کند چراکه یک ساختار بروکراسی اداری طولانی در این جهت به وجود آمده است که به بخش تولید کمتر توجه می شود تاکید مقام معظم رهبری بر پیاده سازی اصل 44یا خصوصی سازی است اما 40سال است در قانون اساسی وجود دارد و ضرورت آن به کرار تکرار شده است اما چرا رویکرد ما به این سمت نمی رود.
 
سیاوشی ادامه داد: مردم باید در اقتصاد ورود پیداکنند و این دید امنیتی نسبت به حضور مردم در بخش اقتصادی را باید از بین برد، وقتی ما بخش های خصوص موفق را می بینیم، اگرموانع حتی قانونی در جلو پای آنها نباشد اینها به خوبی می توانند به اهداف کلان اقتصادی دست یابند؛ تشویق مردم را فقط به مردم واگذار نکنیم باید اولین الگو من مسئول باشم دیدی که من به مردم می دهم از لباسی که استفاده می کنم  عوام فریبی نباید باشد این دید را به مردم بدهیم که ما خودمان از تولید کالای ایرانی حمایت می کنیم و مردم نیز آن را بپرسند.
کد مطلب: 2783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *