جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۲

بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق روستایی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در قالب پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق روستایی را به بهره‌برداری رساند.
بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق روستایی
به گزارش توليد ايرانی ؛               آقای امیرحسین مدنی در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس با چهار استان برگزار شد،  گفت: بنیاد، پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» را با هدف حمایت از افراد و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و ایجاد مهاجرت معکوس به روستا‌ها برگزاری می‌کند.

وی ادامه داد: پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» شامل افرادی می‌شود که هم‌اکنون در شهر یا حاشیه شهر‌ها هستند، اما در اثر شیوع ویروس کرونا شغل و کسب و کار خود را از دست داده‌اند و قصد بازگشت به روستای زادگاه خود را دارند.

وی با تاکید بر اینکه مهاجرت معکوس یکی از اهداف پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» است، ادامه داد: اجرای ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستا‌های ۳۵۰ شهرستان هدف برکت برای حمایت از افراد و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در این پویش پیش‌بینی شده است که ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی را در روستا‌های کشور به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: این بنیاد برای اجرای پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در مناطق روستایی کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستا‌های خود به شهر‌ها مراجعه کرده‌اند و هم‌اکنون متقاضی بازگشت به زادگاه خود هستند، می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در اپلیکیشن برکت به آدرس app.barkat.ir شرایط خود را اعلام نمایند تا بنیاد برکت با ارائه الگوی مناسب و راهبری یک طرح اشتغال‌زایی در روستای مبدا، آن‌ها را صاحب کسب و کار مطمئن نماید.
مدنی افزود: اپلیکیشن برکت قابلیت نصب بر روی تلفن‌های همراه را دارد و قابل دریافت رایگان از فروشگاه کافه بازار را نیز دارد.
مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح چگونگی شرکت خیرین و نیکوکاران در پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» گفت: امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم مردم برای همراهی بنیاد برکت در ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور فراهم شده است و کسانی که سرمایه و دارایی بلااستفاده‌ای دارند و مایل هستند از آن استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن برکت، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض و یا قرض‌الحسنه (با تضمین بازگشت سرمایه) در اختیار بنیاد قرار دهند.

وی درباره استقبال از پویش «به روستا برمی‌گردیم» نیز افزود: از زمان انتشار فراخوان پویش تا به امروز، یک‌هزار و ۲۰۰ تقاضا برای مهاجرت به ۲۶۵ روستا از ۹۴ شهرستان در ۲۶ استان کشور در سامانه ثبت شده است و ثبت‌نام از متقاضیان همچنان ادامه دارد.

مدنی افزود: از یک‌هزار و ۲۰۰ تقاضای ثبت شده، تاکنون ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با حجم کل سرمایه‌گذاری ۶۷۵ میلیارد ریالی در مناطق روستایی راه‌اندازی شده که ایجاد شغل برای ۱۵۰۰ نفر را در پی داشته است. همچنین سایر تقاضای ثبت شده هم در دست بررسی و اهلیت‌سنجی است.
مدیرعامل بنیاد برکت درباره رسته‌های شغلی مورد علاقه متقاضیان بازگشت به روستا‌ها نیز عنوان کرد: خدمات فنی، پرورش دام سبک، باغداری، تولید کیف و کفش و پوشاک و پرورش محصولات گلخانه‌ای بیشترین رسته‌های شغلی درخواستی از سوی شرکت‌کنندگان در پویش «به روستا برمی‌گردیم» است.
کد مطلب: 27746
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *