يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
۰
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸

باد شدید و گردوخاک در چندین استان/ تشکل موج تا ارتفاع‌ ۲.۵ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی ساعات، پیش‌بینی می‌شود.
باد شدید و گردوخاک در چندین استان/ تشکل موج تا ارتفاع‌ ۲.۵ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز
به گزارش توليد ايرانی ؛              صادق ضیائیان، در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آینده‌ اظهار داشت: در 5 روز آینده افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد در ساعات بعداز‌ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان‌ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 5 روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی ساعات، پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: در 5 روز آینده آسمانی صاف و جوی آرام در بقیه نقاط کشور حاکم است.

ضیائیان با بیان اینکه خلیج‌فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان تا پایان هفته مواج هستند، توضیح داد: از صبح دوشنبه ۲۴ خرداد تا بعدازظهر چهارشنبه ‌۲۶ خرداد ‌افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد، بنابراین ضرورت دارد ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل، ‌در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف در برخی ساعات با افزایش باد همراه است بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 24 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر و همدان با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
کد مطلب: 27533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *