يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰

‌تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در راه‌‌آهن تا 2 ماه آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن نمادی از پیاده سازی بهره‌وری است، گفت: تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در دستورکار است و تا دو ماه آینده اجرا می‌شود.
‌تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در راه‌‌آهن تا 2 ماه آینده
به گزارش توليد ايرانی ؛                 سعید رسولی امروز در مراسم روز ملی بهره‌وری و رونمایی از سامانه ریل کارت در راه‌آهن‌، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز چراغ بهره‌وری در راه آهن روشن بود‌ و اقدامات جدید آغاز شد.

مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن نمادی از پیاده سازی بهره‌وری است.
وی اظهار کرد: تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در دستورکار است و تا دو ماه آینده اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر اثربخشی، کارِ درست انجام دادن باشد و کارآیی، درست کار کردن باشد، بهره‌وری یعنی کار درست را درست انجام دهیم.

‌رسولی با تاکید بر اینکه باید اراده بهره‌وری در مجموعه‌ها ایجاد شود، گفت: شرکت‌های غیردولتی مرتبط با راه‌آهن هم به موضوع بهره‌وری توجه جدی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز و با حضور وزیر راه و رئیس سازمان ملی بهره‌وری از ریل کارت رونمایی شد، با همکاری و تفاهم جامع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ذیل آن با همکاری حوزه‌های بازرگانی و مدیریتی و شرکت بزرگ ایزایران، به دستاورد مهمی در این حوزه رسیدیم.
‌وی اضافه کرد: دامنه این خدمت معیشت همه کارکنان و بازنشستگان شرکت راه آهن و کارکنان شرکت‌های ریلی را در برمی‌گیرد و با استفاده از این سامانه هوشمند می‌تواند به صورت اعتباری خرید را به سهولت انجام دهند.

در ادامه این مراسم، زهرا قیومی، مدیرکل توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن، اظهار داشت: ‌چرخه مدیریت بهره‌وری مبتنی بر 10 گام است که در راه آهن تا گام نهم پیاده شده است.
مدیرکل توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن اظهار داشت: بهره‌وری در راه آهن فرهنگ‌سازی شده است، در حال حاضر 26 کارگروه تخصصی برای حل 30 مسئله اولویت دار راه آهن تشکیل شده است.
وی گفت: از 26 کارگروه 8 کارگروه به نتیجه رسیده و مابقی بیش از 90 درصد رشد دارد.

قیومی بیان کرد: محاسبه شاخص‌های عمومی بهره‌وری در بازه زمانی سال‌های 90 تا 98 انجام شده است، همچنین شاخص‌های اختصاصی بهره‌وری در بازه زمانی 20ساله انجام شده است.
وی افزود: ایجاد مرکز جهادی پیشرفت و داشبورد مدیریتی پایش شاخص‌های بهره‌وری در راه آهن انجام شد.

مدیرکل توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن راه‌اندازی مرکز نوآوری و برگزاری رویدادهای «راینو»‌از دیگر اقدامات در مسیر حرکت بهره‌وری راه آهن اعلام کرد.
قیومی افزود: بهره‌مندی از خدمات فناوری پهپاد و طراحی و تولید قطار ملی از کارگروه‌های در حال ابلاغ در این حوزه است.
 
کد مطلب: 27196
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *