دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۵

صندوق نفت نروژ سرمایه‌هایش را از دو شرکت اسرائیلی خارج می‌کند

صندوق دولتی نفت نروژ به عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی جهان، در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، سرمایه‌های خود را از دو شرکت‌ اسرائیلی خارج می‌کند.
صندوق نفت نروژ سرمایه‌هایش را از دو شرکت اسرائیلی خارج می‌کند
به گزارش توليد ايرانی ؛                  صندوق دولتی نفت نروژ اعلام کرد که سرمایه‌های خود را از سه شرکت از جمله دو شرکت اسرائیلی مرتبط با فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری، خارج می‌کند.

صندوق نفت نروژ اعلام کرده علت این تصمیمش نقض حقوق فلسطی

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، صندوق دولتی نفت نروژ که با داشتن سرمایه‌ای بالغ بر ۱.۳ تریلیون دلار بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در جهان شناخته شده است، این تصمیم را پس از توصیه شورای اخلاق این صندوق اتخاذ کرده است.

شورای صندوق نفت نروژ توصیه‌ای را در خصوص یکی از شرکت‌ها در میانمار به دلیل نقض حقوق بشر و دو شرکت اسرائیلی دیگر در خصوص نقض حقوق مدنی توسط نیروهای اشغالگر در کرانه باختری، صادر کرده است.

منابع نروژی گفتند که مسئولان صندوق دولتی نفت نروژ اقدامات احتیاطی درباره شرکت مهندسی و صنایع «شبیر» و شرکت املاک و مستغلات «Miven» به دلیل فعالیت‌های این دو شرکت در زمینه شهرک‌سازی در کرانه باختری اتخاذ کرده‌اند.

شورای اخلاق صندوق مذکور نوامبر و دسامبر سال گذشته درباره خروج سرمایه‌ها از این دو شرکت توصیه کرده بود.
این شورا تأکید کرده که شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری به صورت غیرقانونی بنا شده و وجود این شهرک‌ها و توسعه‌های مستمر آن ضرر و زیان زیادی به ساکنان فلسطینی در این منطقه وارد کرده است.

صندوق نفت نروژ همچنین تأکید کرده است که «ما نمی‌توانیم پس‌انداز خود را در اشغال و نقض حقوق بشر سرمایه‌گذاری کنیم.»
کد مطلب: 27167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *