يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۳

واردات بی رویه، کارگران یک کارخانه را از 400 نفر به 4 نفر رساند

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: تعداد کارگران یک کارخانه قطعه سازی در مشهد به دلیل واردات قطعات چینی از 400 نفر در چند ماه قبل به 4 نفر رسیده است.
واردات بی رویه، کارگران یک کارخانه را از 400 نفر به 4 نفر رساند
به گزارش توليد ايرانی ؛                   در این خصوص، حجت الاسلام حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واردات بی رویه باعث لطمه خوردن به تولید داخل و کاهش تیراژ تولید برخی کارخانه های داخلی شده است.

وی سوال و تحقیق و تفحص از مسئولان را یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: از میان این وظایف، رایج ترین و مهم‌ترین این اقدامات سؤال کردن است. وقتی نمایندگان یک ضعف یا خطایی را در مسئولان مشاهده می کنند نظارت خود را تحت عنوان سؤال از آن مسئول مطرح می کنند.

وی با اشاره به سؤال کریمی قدوسی یکی از نمایندگان مجلس از وزیر صمت، گفت: از زمانی که وزیر مربوطه به این پست دست یافتند، سؤالی را درباره گرانی سرسام آور سیمان در کشور و علت واردات بی رویه کالا مطرح کرد. این نماینده مجلس در حقیقت با این سؤال تأکید کردند وزیر جدید صمت در آن زمان نسبت به کنترل وضع موجود اقدام کنند و وزیر نیز قول هایی در روز رای اعتماد در این خصوص داد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه وزیر صمت به قول های خود درباره کنترل قیمت سیمان و کاهش واردات عمل نکرده است، اظهار کرد: در این راستا کریمی قدوسی سؤال خود را مجدداً مطرح کرد و در حال حاضر این سؤال در کمیسیون اقتصاد طرح شده است. وزیر صمت در کمیسیون حضور یافت و مناظره ای بین وزیر و نماینده مجلس برگزار شد.

وی با اشاره به قانع نشدن نماینده مجلس از پاسخ های وزیر صمت در کمیسیون اقتصاد، گفت: سؤال کریمی قدوسی در خصوص اجرای ماده 207 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به صحن علنی مجلس آمد و سؤال مربوطه در صحن علنی طرح شد. در این شرایط، نمایندگان درباره اینکه آیا قانع شده ‌اند رای گیری کردند و پس از رای گیری مشخص شد کلیات مجلس قانع نشده است و در نتیجه اخطاری به وزیر صمت داده شد.

وی ادامه داد: کریمی قدوسی نماینده مجلس اعلام کرد که قبلاً از یک کارخانه در مشهد بازدید کرده بود که 400 کارگر داشت اما در بازدید جدیدی که انجام داده است، این تعداد به چهار نفر رسیده است و فقط نگهبانان باقی مانده اند. علت این موضوع را واردات بی رویه قطعات یدکی از چین عنوان کردند
کد مطلب: 27146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *