سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰

سهمیه تولید ماهی در خراسان شمالی 1600 تن است+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال سهمیه ابلاغ شده تولید ماهی در این استان یکهزار و 600 تن است که این میزان کمی بیشتر از پارسال است.
سهمیه تولید ماهی در خراسان شمالی 1600 تن است+عکس
توليد ايرانی: محمدعلی مصباحی در گفت و گو با خبرنگار واحد تولید ایرانی با بیان اینکه تولید ماهی در این استان بیشتر از سهمیه ابلاغ شده است اظهار داشت:

سهمیه ابلاغی تولید ماهی خراسان شمالی در سال گذشته یکهزار و 525 تن بود که 2 هزار و 90 تن ماهی تولید شد.

وی با اشاره به اینکه این استان در بحث شیلات از رشد بالایی برخوردار است، گفت: هم اکنون 200 تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند اما قیمت فروش ماهی پایین است.

مصباحی افزود: شهرستان شیروان دارای بیشترین تولید ماهی در خراسان شمالی است که 35 درصد تولید شیلات مربوط به این شهرستان با 20 استخر پرورش ماهی سردآبی و شش استخر گرمابی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به خشکسالی های چند ساله اخیر گفت: این پدیده موجب کم شدن آب رودخانه ها و قنات ها شده اما تاثیری بر کاهش تولید ماهی این استان نداشته است.

سرانه مصرف آبزیان در کشور 12 و نیم کیلوگرم است که این میزان در استان خراسان شمالی به ازای هر نفر هفت کیلوگرم در سال است.

بیشترین مزرعه و تولید پرورش ماهی در شهرستان شیروان و کمترین تولید ماهی استان در شهرستان راز و جرگلان است.

خراسان شمالی 80 استخر پرورش ماهی سردآبی و 95 استخر گرمابی دارد که ظرفیت تولید آن 2.5 میلیون قطعه می باشد.

در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.
کد مطلب: 2713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *