جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱

278 تن گل محمدی در خراسان شمالی برداشت شد+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی در این استان 280 هکتار است گفت: امسال 278 تن محصول از سطح گلزار های این استان برداشت شد.
278 تن گل محمدی در خراسان شمالی برداشت شد+عکس
توليد ايرانی: محمدعلی شریکیان در گفت و گو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی با بیان اینکه فاروج با 64 هکتار گلزار گل محمدی بیشترین سطح زیر کشت و تولید استان را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: میانگین تولید گل محمدی در هر هکتار یک تن است.

وی گفت: گل محمدی از گیاهان دارویی و عرقیات معطر ایران است که کاربرد فراوانی در طب سنتی، انواع غذاها و دمنوش‌ها دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت بالایی در این خصوص دارد، گفت: میزان گلاب تولید ی به ازای یک کیلوگرم گل، یک و نیم لیتر و در یک هکتار، شش هزار لیتر است.

شریکیان افزود: در کنار اشتغال‌زایی که از کشت گل محمدی ایجاد می‌شود، کشت این گیاه در دل طبیعت بکر و سالم روستایی می‌تواند فرصتی مناسب برای جذب توریسم و رونق و توسعه گردشگری باشد و لذا توسعه و کشت گیاهان دارویی و گل محمدی، فرصتی برای گردشگری طبیعی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: وجود یک واحد صنعتی فرآوری، عصاره گیری و اسانس گیری با ظرفیت اسمی سالانه 400 تن و همچنین مناطق مستعد به خصوص در اراضی شیبدار، زمینه مساعدی برای توسعه کشت این محصول فراهم ساخته است.

سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان شمالی یکهزار و 285 هکتار با تولید هزار و 920 تن است که گیاهان دارویی این استان شامل زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعنا فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی، کتان است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار بخش زراعی و مابقی باغ است.
کد مطلب: 2710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *