شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵

کمبود مواد اولیه مشکل اصلی تولید‌کنندگان

واحداقتصادی تولیدایرانی-رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران با اشاره به مشکلات عدیده تولید‌کنندگان کفش گفت: قول وزیر صنعت در تامین ارز واردات مواد اولیه محقق نشد.
کمبود مواد اولیه مشکل اصلی تولید‌کنندگان
توليد ايرانی:رسول شجری در گفت‌وگو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی در مورد تجمعات تولید‌کنندگان کفش در خیابان باغ سپهسالار (صف) تهران گفت: با توجه به اینکه واردات مواد اولیه در چند ماه اخیر به صورت سابق و عادی انجام نمی‌شود، مشکلاتی برای تامین مواد اولیه این صنف بوجود آمده است.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران با بیان اینکه  تولید‌کنندگان با کمبود مواد اولیه صنعت کفش مواجه هستند، گفت: برخی واردکنندگان مواد اولیه هم از این شرایط سوء استفاده کرده‌اند و اگر هم مواد اولیه‌ای در اختیار داشته باشند، یا آن را عرضه نمی‌کنند، یا با قیمت بالا عرضه می‌کنند و یا اینکه در کنار کالایی که متقاضی برای آن وجود دارد، اجناس بُنجُل خود را هم برای فروش قرار می‌دهند و شرط فروش را خریداری دو کالا با هم ذکر می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولید کفش بارها و بارها به مسئولان وزارت صنعت اعلام شده است، بیان داشت: بازار در رکود بسر می‌برد و گرانی مواد اولیه هم به مشکلات این صنف افزوده است چنانچه روز گذشته این تولید‌کنندگان برای بیان مشکلات خود در خیابان باغ سپهسالار تجمع کردند. 

شجری با بیان اینکه عده‌ای هم از این شرایط سوء استفاده می‌کنند، گفت: در میان تولید‌کنندگان صنعت کفش عده‌ای وجود دارد که با بزرگ‌نمایی و دادن شعارهایی که اصلا به مشکل تولید‌کنندگان مرتبط نیست، سعی در مُتَشَنِّج کردن و به هم ریختن اوضاع دارند. 

وی با بیان اینکه ماه گذشته مشکل تولید‌کنندگان در مورد تامین مواد اولیه و اختصاص نیافتن ارز به واردات مواد اولیه با مسئولان وزارت صنعت به صورت کامل مطرح شد، گفت: بنابراین به دستور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کارگروهی به ریاست صادق نجفی معاون وزیر صنعت و با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف و سایر دست‌اندرکاران این صنعت، برای حل مشکلات این صنعت و صنف برگزار شد.

وی بیان داشت: در آن جلسه نجفی معاون وزیر اعلام کرد، تولیدکنندگان و متقاضیان واردات مواد اولیه صنعت کفش هیچ گونه مشکلی برای تأمین ارز و گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه نخواهند داشت و هر کسی در این زمینه مشکلی دارد، با مراجعه به اتحادیه و انتقال مشکل خود را از طریق اتحادیه به وزارت صنعت منعکس کند تا آن را حل کنیم. 

وی افزود: حتی معاون وزیر صنعت به ما اعلام کرد، در صورتی که فردی برای تخصیص ارز و ثبت سفارش واردات مواد اولیه مراجعه کرد، اما موفق به دریافت نشد، من به عنوان معاون وزیر صنعت، بودجه در اختیار دارم و نیاز آن تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه صنعت کفش را تأمین خواهم کرد.

شجری اظهار داشت: علیرغم قول‌های مساعد وزیر صنعت و معاون وزیر در مورد تامین ارز برای وارد مواد اولیه صنف کفش این اتفاق صورت نگرفت و تولید‌کنندگان در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند. 

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران با تاکید بر اینکه خواسته این صنف برای رفع مشکلات کاملا به حق است، اظهار داشت: این صنف برای تامین مواد اولیه در مضیقه است، اما متاسفانه عده‌ای با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده تجمّعات را به سمت دیگری سوق می‌دهند که هدف مطالبات به حق تولید‌کنندگان نیست. 
کد مطلب: 2694
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *