شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۱

منطقه ویژه اقتصادی پارسیلون رغبت سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در لرستان بیشتر می‌کند

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیلون رغبت سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در لرستان بیشتر می‌کند.
منطقه ویژه اقتصادی پارسیلون رغبت سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در لرستان بیشتر می‌کند
به گزارش توليد ايرانی ؛                    مهرداد ویسکرمی با اشاره به فرایند تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: مجلس یک طرح و یک لایحه را به شورای نگهبان فرستاده بود که در لایحه ۸ و در طرح هم حدود ۱۰۰ منطقه ویژه اقتصادی معرفی شده بود که این شورا آنها را رد کرده بود و ماه‌ها نیز در مجمع بودند.

وی تصریح کرد: در این خصوص جلسه‌ای با دکتر رضایی دبیر مجمع داشتیم که خوشبختانه تیمی اقتصادی را به استان اعزام کردند.

ویسکرمی ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و زیرساخت‌هایی از جمله فرودگاه، راه‌آهن، آزادراه، آب، نیروگاه و ... گزارش این تیم مثبت بود.

وی اضافه کرد: پس از این گزارش دو کمیته کارشناسی در مجمع حدود یک هفته طی شد و موضوع به صحن مجمع رفت که با دفاع دکتر رضایی از بین ۱۰۸ منطقه پیشنهادی دو تا سه منطقه تصویب شد.
ویسکرمی اضافه کرد: یکی از این مناطق، پارسیلون است که قطعا ظرفیت خوبی را برای لرستان فراهم و رغبت سرمایه‌گذاران را به این منطقه برای سرمایه‌گذار بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: از جمله مزایای این منطقه صدور رایگان مجوز ساخت و پایان کار برای سرمایه‌گذاران، معافیت گمرکی برای واردات ماشین‌آلات خط تولید، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد و کاهش هزینه تولید برای رقابت کالا و... است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: وجود منطقه ویژه اقتصادی پارسیلون به صادرات کالا کمک کرده و سرمایه‌گذاری مطمئنی برای لرستان محسوب می‌شود.

ویسکرمی اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم در این منطقه با بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت و دارای زیرساخت‌های خوب سرمایه‌گذاری انجام دهند.

وی تصریح کرد: این منطقه در مجاورت فرودگاه و آزادراه قرار دارد و یکی از نکات مثبت آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تشکیل هیات مدیره پارسیلون این اقدام یعنی منطقه ویژه شدن یک قدم ارزشمندی بود که برداشته شد.
 
کد مطلب: 26891
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *