جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵

افزایش شکاف طبقاتی با چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی

یک کارشناس آمریکایی در شبکه راشاتودی گفت: سیاست بانک‌های مرکزی در چاپ پول و تزریق آن به اقتصاد کشورها به افزایش شکاف بین فقرا و ثروتمندان منجر شده است.
افزایش شکاف طبقاتی با چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی
به گزارش توليد ايرانی ؛                 به نقل از راشاتودی، مکس کایزر و استیسی هربرت دو کارشناس آمریکایی شبکه راشاتودی در برنامه خود موسوم به «کایزر ریپورت» به موضوع اجرای سیاست‌های انبساطی و به زبان ساده تر چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی کشورهای جهان و تأثیر آن بر عمیق تر شدن شکاف طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان پرداختند.

کایزر در این باره می گوید: از آنجا که بانک های مرکزی کشورهای جهان همچنان در حال چاپ پول هستند کسانی که حجم قابل توجهی دارایی در تملک خود دارند به شدت در حال ثروتمندتر شدن هستند و به همین دلیل فاصله بین ثروتمندان و افراد فقیر به میزان قابل توجهی در حال رشد است.

این کارشناس آمریکایی مدعی شد: پر واضح است که این سیاست به گسترش فقر، افزایش ثروت افراد پولدار، عمیق تر شدن شکاف درآمدی در جوامع، و حتی افزایش نرخ بیکاری و تبعات اجتماعی آن منجر می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هیلاری کلینتون، و جریان نئولیبرالیزم در این کشور در حال سوزاندن هزاران میلیارد دلار از دارایی قشر متوسط آمریکا هستند و باعث می‌شوند میلیون‌ها نفر به تعداد افراد فقیر در آمریکا اضافه شود.
کد مطلب: 26878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *