پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴

وقف برای توسعه کارآفرینی از نیازهای کنونی جامعه است+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: وقف برای پیشرفت علم و تکنولوزژی، کارآفرینی و اشتغال و توسعه فرهنگ نوعدوستی، همکاری، همراهی و تعامل زمینه های جدیدی است که باید مورد توجه مردم، خیران و واقفان قرار گیرد.
وقف برای توسعه کارآفرینی از نیازهای کنونی جامعه است+عکس
توليد ايرانی: بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، حمید ملانوری در آئین تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: یکی از ویژگی های انسان ها این است که علاقه دارند نام آنها ماندگار شود و از راه های ماندگاری نام انسان ها حضور در کارهای خیر است که وقف یکی از بهترین جلوه های آن بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه وقف به عنوان یکی از باقیات صالحات همواره در کشور مورد توجه بوده است، ادامه داد: از ویژگی های بارز مردم استان کرمان مشارکت در امور وقف و در نیات عقلایی و اثرگذار بوده است.

ملانوری عنوان کرد: در کنار تمامی منابع و ظرفیت های موجود در هر جامعه و منطقه توجه به استفاده از توانایی های مردمی برای بهره برداری از این ظرفیت ها مهمترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: حوزه های تاریخی و گردشگری، حضور مردم در مشارکت های اجتماعی، منابع معدنی و صنعتی، وجود جاده های ترانزیتی، دانشگاه ها و دیگر ظرفیت های استان در مسیر توسعه است و حدود پنج سال اخیر ایده های جدیدی در استان اجرایی شد که سرآمد همه آنها همراهی و مشارکت همه در قالب مثلث توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: اگر امروز میدان مشتاقیه بازسازی شده، خانه حاج آقا علی آماده افتتاح است و پروژه های بزرگ دیگری نیز اجرایی شده در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و این در حالی است که الگوی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و به عنوان الگو در کشور معرفی شده است.

در این آئین ضمن تجلیل از خدمات حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه استان کرمان ، حجت الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان معرفی شد.

حجت الاسلام قاسمی زاده 12 سال در سمت مدیریت کل اوقاف و امور خیریه استان مشغول به خدمت بوده است.
کد مطلب: 2686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *