يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶

ایجاد نیم میلیون شغل با رفع انحصار از مشاغل حقوقی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه در صورت رفع انحصار از وکالت، پانصد یا ششصد هزار شغل ایجاد می شود، گفت: اگر این اتفاق محقق شود، هم قیمت وکالت را ارزان کردیم و هم زمینه حل مشکلات حقوقی مردم فراهم می شود.
ایجاد نیم میلیون شغل با رفع انحصار از مشاغل حقوقی
به گزارش توليد ايرانی؛                 حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  درباره لغو انحصار از برخی مشاغل، با اشاره به تعداد چشمگیر فارغ التحصیلان حقوقی بیکار در کشور گفت: اگر انحصار این مشاغل برداشته شود یعنی وکالت را اجازه بدهیم که آزمون‌های زیادتری گرفته شود یعنی اگر هم کانون‌های وکلای دادگستری و هم کانون وکلای مرکز انحصار را بردارند و آزمون برگزار کنند، پانصد یا  ششصد هزار شغل ایجاد کردیم.

وی افزود: اگر این اتفاق محقق شود، هم قیمت وکالت را ارزان کردیم و هم در رابطه با خیلی از مسائل غیر از دادگاه‌ها، مثلاً در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، استانداری‌ها، فرودگاه و غیره، همه جا ما می‌توانیم وکیل حقوقی داشته باشیم و اینها ورود بکنند و مشکلات مردم را حل کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد مصوبه شورای رقابت در زمینه سردفتری اظهار داشت: حکم شورای رقابت در زمینه اصلاح شیوه جذب سردفتر درست است و هر جا انحصار باشد در آن استبداد است و خلاف است و ما با وجود استبداد و انحصار مخالف هستیم.
کد مطلب: 26743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *