پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳

نظام بانکداری کشور دشمن تولید است/ تاثیر سیاست بر اقتصاد باید حذف شود

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای توسعه تجارت باید اقتصاد کشور اصلاح شود، گفت: برای اصلاح اقتصاد نیز باید سیاست از اقتصاد جدا شود.
نظام بانکداری کشور دشمن تولید است/ تاثیر سیاست بر اقتصاد باید حذف شود
به گزارش توليد ايرانی ؛             جمال رازقی  و در رابطه با اینکه اساسی ترین مشکل بر سر راه تجارت خارجی کشور چیست و دولت آینده باید چگونه موانع تجارت را از سر راه بردارد، گفت: تجارت جزئی از اقتصاد کشور است، بنابراین برای توسعه تجارت باید در ابتدا اقتصاد کشور درست شود تا در این صورت تولید درست شود و بعد از آن نیز تجارت اصلاح خواهد شد. 

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به 11 سال نامگذاری سال با عناوین اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: علیرغم این موضوع متاسفانه هیچ تحولی در اقتصاد کشور رخ نداده بلکه به عقب هم برگشته ایم.

وی افزود: در عارضه یابی اینکه چرا علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی و نامگذاری هر سال با عناوین اقتصادی تحولی در این زمینه طی سال ها رخ نداده شاید به این موضوع برسیم که دست اندرکاران مجلس، دولت و اجزای حاکمیت اقدامی موثری برای توسعه اقتصاد انجام نداده اند. 

* فرمان اقتصاد کشور در دست سیاست است
رازقی با تاکید بر اینکه ریل گذاری اقتصاد کشور غلط است، بیان داشت: فرمان اقتصاد کشور در دست سیاست است و سیاست مسیر را بدون توجه به اقتصاد طی می کند، بنابراین فقط عارضه های آن نصیب اقتصاد کشور شده است. 

وی گفت: اینکه در قرن بیست و یکم مردم کشورمان برای خرید مرغ و یک بطری روغن باید ساعت ها در صف بایستند و  به علت کمبود واکسن جان خود را از دست می دهند نتیجه ریل گذاری غلط در اقتصاد است. 

* اقتصاد باید از سیاست جدا شود
رازقی با بیان  اینکه باید ریل گذاری اقتصاد درست شود بیان داشت: این کار نیاز به یک جراحی عمیق در اقتصاد کشور دارد و باید اقتصاد از سیاست جدا شود. 

وی با بیان اینکه همه کشورهایی که پیشرفت کرده اند و اقتصادشان درست شده است، هدفشان رفاه و آسایش مردم است، گفت: این در حالی است که در کشور ما فرمان اقتصاد در دست سیاست قرار دارد و لذا رفاه و آسایشی نیز برای مردم فراهم نکرده ایم. 

وی با بیان اینکه برای اصلاح ساختار اقتصاد نیازمند اصلاح ساختارهای مختلفی هستیم، گفت: نظام بانکداری کشور باید اصلاح شود و در این مورد مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید داشته اند. 
* نظام بانکداری کشور دشمن تولید است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نظام بانکداری ما در خدمت تولید نیست، افزود: اتفاقا نظام بانکداری کشور دشمن تولید است. 

رئیس اتاق بازرگانی شیراز بیان داشت: برای اصلاح اقتصاد باید دولت کوچک شود و دستگاه های دولتی و حکومتی باید در خدمت تولید و صادرات کشور قرار بگیرند.
وی افزود: برای اصلاح ساختار اقتصاد کشور باید روابطمان را با دنیا اصلاح کنیم و براساس منافع اقتصادی کشور تصمیم گیری کنیم. 

رازقی بیان داشت: ایران دارای پتانسیل های فراوان برای رشد و توسعه اقتصادی است اما برای دستیابی به آن باید ریل گذاری اقتصاد اصلاح شود و در این صورت است که می توان امیدوار بود که در مدت کوتاهی مشکلات اقتصادی، اشتغال و رفاه و معیشت مردم حل خواهد شد.
 
کد مطلب: 26724
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *