پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۲

یارانه ماه رمضان برای هر خانوار چقدر واریز شد؟

یارانه ماه رمضان شب گذشته در حالی به حساب خانوارهای مشمول واریز شد که رقم پرداختی برای بعضی از افراد مشمول، کمی کمتر از رقم اعلام شده است.
یارانه ماه رمضان برای هر خانوار چقدر واریز شد؟
به گزارش توليد ايرانی ، یارانه معیشتی ماه رمضان شب گذشته به حساب ۶۰ میلیون نفر یارانه بگیر واریز شد. اعتبار پیش بینی شده برای یارانه ویژه ماه رمضان حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بودکه با هزینه پرداختی دولت در هر ماه برای یارانه معیشتی برابر است .
یعنی برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می شود.
حتی برآوردهایی از مبلغ ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی مبلغ این یارانه به ازای هر فرد منتشر شده بود، اما طبق آخرین اطلاعات منتشر شده مبلغ یارانه مذکور در خانوارهای یک تا پنج نفره متفاوت است و مبلغ این یارانه مطابق مبلغ همیشگی یارانه معیشتی است.
اما حالا پیام‌های مردم نشان می‌دهد که واریزی‌ها معادل یارانه معیشتی نیست و کمتر است. حتی این یارانه معادل نفری ۴۲ هزار تومان اعلام شده هم نیست. به گزارش تجارت نیوز برخی از افراد مشمول به محض دریافت این یارانه از مبلغ دریافتی خود نوشته‌اند و گفته‌اند که مبلغ کمتری از مبلغ اعلام شده برایشان واریز شده است.
چه کسانی مشمول دریافت این یارانه نیستند؟
میزان درآمد یکی از شاخص های مهم دریافت این یارانه بود. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یک‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره ۶ میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.
همچنین به خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی ماه مبارک رمضان تعلق نمی‌گیرد.
خانوارهای که دارای دو واحد ملکی باشند و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.
کد مطلب: 26450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *