جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۱

نخستین میز فرش دستباف کشور در همدان برگزار می شود+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان، گفت: نخستین میز تَخَصُّصی فرش دستباف کشور با هدف بَررسی وضعیت تولید و تجارت فرش دستباف ایران در همدان برگزار می شود.
نخستین میز فرش دستباف کشور در همدان برگزار می شود+عکس
توليد ايرانی:حمید رضا متین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، اظهار داشت: میز فرش در نیمه نخست تیرماه سال جاری با حضور یک صد تاجر و صادرکننده برتر فرش کشور، رئیس مرکز ملّی فرش ایران، رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان فرش کشور و معاون سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.
وی، برنامه ریزی برای ترویج و توسعه بِرَندینگ فرش در بازارهای جهانی، ارائه راهکار برای رفع تنگناها و چالش های صادرات فرش، آسیب شناسی تولید و ارائه خدمات مشاوره ای به بافندگان فرش و هدایت تولیدکنندگان به سمت تولید کالای با ارزش افزوده بالاتر را از برخی اهداف میز فرش بَرشُمُرد.
به گفته متین، سازمان توسعه تجارت کشور، برپایی چهار میز تَخَصُّص در زمینه فرش، کشمش، سیر و سیب زمینی را به همدان واگذار کرده است.
براساس آمارهای موجود سال گذشته 298 هزار و 552 دلار فرش دستباف به وزن 13 هزار و 410 کیلوگرم از گمرک همدان صادر شده است که 21 درصد حجم صادرات اُستان را تشکیل می دهد.
کد مطلب: 2643
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *