جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲

بازارچه های محلی همدان به عرضه کالاهای ایرانی ترغیب شوند.+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی- عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: بازارچه های محلّی این شهر باید به سمت عرضه ی کالاهای ایرانی ترغیب و برای تَحَقُّق این راهبرد، رویکردهای جدید تعریف و اِجرا شود.
بازارچه های محلی همدان به عرضه کالاهای ایرانی ترغیب شوند.+عکس
توليد ايرانی:بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، اکبر کاوؤسی امید روز یکشنبه در نشست کُمیسیّون خدمات شهری شورای شهر همدان پیرامون برّرسی وضعیت بازارچه های محلّی و دستفروشان، افزود: باتوجّه به نامگذاری امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، باید نسبت به ترغیب (تشویق)مردم به خرید تولیدات داخلی در بازارچه های محلّی اقدام شود.
وی با تأکید بر اینکه قاچاق کالا و خروج ارز از کشور از عوامل اصلی در آسیب رساندن بر اقتصاد کشور است، گفت: ساماندهی فروشگاه ها، تنظیم بازار و یکسان سازی نرخ ها در حفظ نقدینگی در شهر حائز اهمیّت است.
کاوؤسی با بیان اینکه نبود یکسان سازی در قیمت ها مُعضَل 40 سال گذشته کشور است، افزود: نیاز است فروشگاه های شهروند در سطح شهر همدان راه اندازی شده و قیمت کالاها یکسان سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نظارت ویژه بر کالاها و بازارچه های محلّی و دست فروشان باید انجام شود؛ ضمن اینکه بَسترهای لازم برای عرضه کامل کالاهای ایرانی در این بازارچه ها فراهم شود.
سرپرست سازمان مَشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی نیز در این نشست، گفت: بازارچه های محلّی در سطح شهر در حال احداث است و با همکاری فرمانداری همدان 20 درصد بازارچه ها در اختیار مَشاغِل خانگی قرار می گیرد.
مِعراج عاشور لو از ساماندهی روز بازارها تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: نظارت ویژه ای بر روز بازارها و بازارچه های محلّی خواهیم داشت و در بازارچه ها یکسان سازی قیمت ها به ویژه میوه و تره بار در دستور کار قرار دارد.
وی،خاطرنشان کرد: همچنین ساخت گیشه های مطبوعات با طرح جدید و متناسب با طراحی شهری در دست اِقدام داریم.
هم اکنون بیش از 20 بازارچه و روز بازار در سطح شهر همدان محصولات شهروندان را تأمین و عرضه می کنند.
کد مطلب: 2638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *