پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶

افزون بر پنج میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: افزون بر پنج میلیون و ۳۴۷ هزار تن انواع در سال جهش تولید در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.
افزون بر پنج میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد
به گزارش توليد ايرانی ؛                 قاسم عسکری‌نسب روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری، ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۹۷ تن مربوط به  فرآورده‌های نفتی بود.

وی ادامه داد: هم‌چنین۲ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۳۰۶ تن کالاهای غیرنفتی شامل (میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی) بود که به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان بیان داشت: در مجموع شاخص ها رشدی ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

عسکری‌نسب به تدابیر اتخاذ شده در راستای رفع تمرکز زدایی و متنوع‌سازی با هدف تقویت بنادر کوچک به عنوان یکی از اولویت مهم سازمانی اشاره کرد و گفت: بندر چارک، بندر آفتاب، بندر شیوء و بندرلنگه در ۱۲ ماهه سال ۹۹ به رغم وجود تحریم‌ها و شرایط متاثر از ویروس کرونا به‌عنوان کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری در غرب استان هرمزگان رشد تصاعدی داشتند.

اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودرو کشور با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری پشتیبانی نیمی از جزایر کشور را برعهده دارد.
کد مطلب: 26368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *