سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶

کارگران گروه ملی خواستار راه اندازی تولید این شرکت هستند.+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی- بیش از 100 نفر از کارگران گروه ملّی صنعتی فولاد ایران با تجمّع در برابر ساختمان اُستانداری خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیّت این شرکت و راه اَندازی تولید آن شدند.
کارگران گروه ملی خواستار راه اندازی تولید این شرکت هستند.+عکس
توليد ايرانی: بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، کارگران گروه ملّی از هشت خرداد اعتراضات خود را در خصوص وضعیّت این شرکت آغاز کرده که تاکنون ادامه داشته است.
کارگران در تجمّع امروز خود شعارهایی مبنی بر آزادی همکاران بازداشت شده خود سر دادند. کارگران در گفت و گو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی تأکید کردند،که: در تجمّع روز گذشته آنها مقابل ساختمان اُستانداری، بیش از10 نفر از کارگران بازداشت شده اند.
آنها همچنین از بازداشت 36 نفر از همکاران خود در اعتراض در کیانپارس خبر دادند و گفتند: این کارگران تاکنون آزاد نشده اند.
پیشتر(از قبل،قبلأ) غلامرضا شریعتی اُستاندار خوزستان در گفت و گو با رسانه ها این خبر را تأئید کرده و از آزادی آنها در روزهای آتی(آینده) خبر داده بود.
تلاش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی برای تماس با سرپرست فرمانداری اهواز، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط تاکنون بی نتیجه مانده است.
یکی از کارگران در گفت و گو با واحد اقتصادی تولید ایرانی، بیان کرد: سُخنان سرپرست فرمانداری اهواز در تجمّع دیروز کارگران، تکرار سخنانی بود که پنج ماه پیش هم عنوان شده بود.
وی همچنین با اشاره به سخنان سرهنگ عیدی جانشین فرماندهی اهواز گفت: وی آزاد شدن همکاران ما را منوط به برگشتن کارگران به سرکار خود دانست و این امر را برای جلوگیری از سوء استفاده افراد از تجمّع کارگران گروه ملّی عنوان کرد.
کارگران گروه ملّی در تجمّع امروز خود، شعارهایی همچون 'کارگر زندانی آزاد باید گردد'، ' تولید خواستیم نه وعده، کارگر چرا تو حبسه' و ' دزدان آزادند، کارگران زندانند' را سر دادند.
شرکت گروه ملّی که کارخانه آن در اهواز مستقر است سال 88 در راستای خصوصی سازی و اِجرای اَصل 44 قانون اساسی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی در ادامه با کشف اِختلاس(به غارت بُردن،دست بُرد زدن) سی هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریّت آن بطور موّقت در اختیار دادگُستری قرار گرفته و اسفند 95 به بانک ملّی واگذار شد.
بِلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته(جمع شدن) در این مجتمّع عظیم فولادی شده و باعث شده این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو(جلو دار) بوده، اکنون تنها با پنج درصد ظرفیّت خود کار کند.
کد مطلب: 2635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *