اجازه خسارت مجدد ملخ ها به محصولات کشاورزی را نمی دهیم

19 فروردين 1400 ساعت 13:20

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ایجاد هماهنگی جهت مبارزه با آفت ملخ در هرمزگان، گفت: با تجربه ۲ ساله و امکانات و تجهیزاتی که فراهم شده است، اگر با ریزش مجدد آفت ملخ مواجه شویم اجازه نخواهیم داد که خسارتی به محصولات کشاورزی کشور وارد شود.


به گزارش تولید ایرانی ؛               کیخسرو چنگلوایی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های تولیدی، زراعی و گلخانه ای شهرستان حاجی آباد افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ به همت مسوولان و کشاورزان هرمزگانی ۲۰ درصد از سطح مبارزات کشور با آفت ملخ صحرایی در این استان انجام شد که معادل ۲۱۶ هزار هکتار بوده است.

وی بیان داشت: اگر مبارزه با ملخ صحرایی به موقع، موثر و مفید در مزارع و باغات کشاورزی هرمزگان انجام نمی‌شد می‌توانست موجودیت کشاورزی این استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مشاور وزیر کشاورزی در ادامه با ابراز رضایت از اجرای طرح‌های کشاورزی حاجی آباد خاطرنشان کرد: طرح‌های کشاورزی در این شهرستان به صورت علمی و کارشناسی شده از بعد کمی و کیفی از جمله استفاده از ارقام اصلاح شده و رعایت تاریخ کاشت در حال انجام است و آنچه که زمینه‌ساز تولید حداکثری بوده، در حال اتفاق است.

وی بیان داشت: با توجه به علاقه مندی کشاورزان و تلاش مسوولان هرمزگان در سال‌های نه چندان دور شاهد توسعه کمی و کیفی در بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان حاجی آباد به خصوص گندم خواهیم بود.

رییس حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات محصولات کشاورزی هرمزگان، بدنبال پیدا کردن راهکارها و تمهیدات قرنطینه داخلی و خارجی در شهرستان حاجی آباد هستیم.
مشاور وزیر کشاورزی و رییس حفظ نباتات کشور به همراه  رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و فرماندار حاجی‌آباد، از مزارع، گلخانه‌ها، طرح‌های تولیدی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی شهرستان بازدید کرد.

شهرستان حاجی آباد ۳۳ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و دشت‌های آشکار و شمیل این شهرستان با منابع آبی و اقلیم مناسب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان هرمزگان محسوب می‌شود.

گندم، ذرت علوفه ای، یونجه، سیب زمینی ، هندوانه و سایر صیفی جات بخشی از محصولات تولیدی در کنار سایر محصولات پردرآمدی هم چون خرما و مرکبات است.

بیشترمحصولات کشاورزی این شهرستان از جمله انواع خرما، گندم و صیفی جات جنبه صادراتی به بازارهای داخلی و کشورهای خارجی دارد.

شهرستان حاجی آباد در ۱۷۰ کیلومتری شمال بندر عباس واقع شده است.


کد مطلب: 26274

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/26274/اجازه-خسارت-مجدد-ملخ-محصولات-کشاورزی-نمی-دهیم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com