پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۰

تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به دوغارون خودداری کنند

سخنگوی گمرک گفت: به دلیل مسدود کردن مسیر مواصلاتی مرز تا هرات توسط آسیب دیدگان آتش سوزی اسلام قلعه افغانستان از ارسال محموله های تجاری به مرز دوغارون خراسان رضوی خودداری شود.
تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به دوغارون خودداری کنند
به گزارش توليد ايرانی ؛            سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام، توقف های طولانی و حوادث غیر مترقبه، به دلیل اعتراض و مسدود کردن مسیرهای مواصلاتی اسلام قلعه - هرات در افغانستان توسط رانندگان و خسارت دیدگان حادثه آتش سوزی  اسلام قلعه افغانستان، بر اساس بند2صورتجلسه کمیته هماهنگی مرز دوغارون تا اطلاع ثانوی از کلیه گمرکات اجرایی و صاحبان کالا درخواست می شود تا از ارسال محموله های تجاری به گمرک دوغارون خراسان رضوی خودداری کنند.

وی افزود: بر اساس اعلام گمرک ابونصر فراهی افغانستان در ملاقات مرزی با مدیران گمرک و مسئولان مرزی ماهیرود خراسان جنوبی، محدودیت های وزنی جدیدی برای ورود کامیون های حامل کالاهای تجاری به افغانستان از این مرز اعلام شده است.

لطیفی در خصوص این محدودیت گفت: براساس اعلام مدیران گمرک افغانستان از این پس از  ورود کامیون های با بار بیش از 50 تن به افغانستان از این مرز جلوگیری خواهد شد.

لطیفی افزود: این امر باعث کاهش خروج کالا از مرز ماهیرود و تراکم کامیون ها برای انجام ترانشیپمنت و یا ترانزیت خواهد شد که همکاری و هماهنگی  بیشتر صاحبان کالا با مدیران مرزی در ارسال محموله ها را می طلبد تا دچار توقف های طولانی نشوند.
کد مطلب: 26261
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *