شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸

رویداد اقتصادی استارت آپ جاده ابریشم در کیش برگزار شد.+عکس

واحداقتصادی تولیدایرانی-رویداد اقتصادی دانش بنیان با عنوان ' استارت آپ جاده ابریشم' در حوزه طرح های کار آفرینی در جزیره کیش آغاز شد.
رویداد اقتصادی استارت آپ جاده ابریشم در کیش برگزار شد.+عکس
توليد ايرانی:بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی،دبیر اجرایی این رویداد بین المللی، در جمع خبرنگاران گفت: استارت آپ جاده ابریشم به عنوان یک مرکز ترویج کسب و کارهای دانش بنیان از آبان ماه سال 96 فعالیت خود را توسط عده‌ای از فعالان اکوسیستم کارآفرینی با هدف بهبود سیستم استارت آپ ایران آغاز نمود.
محمدرضا هاشمی افزود: در این رویداد که با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز همایش های بین المللی این جزیره برگزار گردید، سعی کردیم فرصت های کارآفرینی و مسیرهای سرمایه گذاری که در داخل و خارج کشور وجود دارد را بهتر معرفی کنیم و از همه مهمتر شبکه‌سازی کار آفرینی را در کشور بیشتر رونق دهیم.
وی اظهار کرد: سال گذشته در 8 شهر کشور 500 استارت آپ کار آفرینی درخواست معرفی و ارائه برنامه های خود را در قالب یک رویداد رقابتی مطرح کردند.
هاشمی گفت: بر این اساس از میان متقاضیّان، 100 استارت آپ انتخاب شد که در شهرهای تبریز، یزد، شیراز، اصفهان، تهران و مشهد در ارایه برنامه های خود با هم رقابت کردند.
وی گفت: این افراد در حضور داوران خارجی و داخلی بومی هر شهر برنامه های خود را ارائه که از این 16 نفر به فینال این رویداد راه یافتند.
وی افزود: فینال این استارت آپ ها نیز در روزهای 29 و 30 فروردین ماه جاری در جزیره کیش آغاز شده و این افراد کسب و کار خود را در مدت زمان 5 دقیقه در حوزه های آی تی، سلامت، حمل و نقل، فروش و امنیت ارائه می کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: در نهایت سه نفر استارتاپ برتر ایران در این رویداد معرفی خواهد شد که می تواند علاوه بر دریافت جایزه نقدی از مجموعه خدمات استارتاپ جاده ابریشم برای جذب سرمایه گذاری بین المللی و داخلی بهره ببرند.
دبیر اجرایی این رویداد خاطرنشان ‌کرد: جزیره کیش به دلیل داشتن ظرفیت سرمایه‌گذاری مناسب شرایط لازم برای هدایت استارتاپ ها به فعالیت در این منطقه را دارا می باشد.
هاشمی گفت: در مدت 2 روز برگزاری این رویداد، پَنِل ها ، کارگاه ها و سخنرانی های تَخَصُّصی در حوزه استارتاپ‌ها و کار آفرینی ارائه می گردد و 20 داور و سخنران از 15 کشور نیز در این رویداد حضور دارند که در حوزه های مختلف سرمایه گذاری و کارآفرینی فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: استفاده از تجربه استارت آپ های خارجی شرکت کننده که سابقه بیش از چندین دهه برای شبکه سازی و کارآفرینی را دارند از اهداف دعوت این افراد مؤفق بود.
وی همچنین یکی از اهداف انتخاب نام استارت آپ جاده ابریشم را جَهَت دِهی و مُعَرِّفی ایران به عنوان یکی از مسیرهای مهم جاده ابریشم در حوزه اِقتصاد و تمدّن برای بهبود کسب و کار عنوان کرد.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیّتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
کد مطلب: 2625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *