جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳

وام ۳۵۰ میلیونی مسکن به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟

طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، کارکنان و بازنشستگان این وزارتخانه می‌توانند برای خرید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.
وام ۳۵۰ میلیونی مسکن به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟
به گزارش توليد ايرانی ، با اینکه در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن در تهران برای زوج ها حدود۲۴۰ میلیون تومان برای افراد مجرد حدود ۱۴۰ میلیون تومان است،اما کارکنان و بازنشستگان وزات نفت می توانند برای خرید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.

براساس اعلام فرزین مینو معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ، تفاهم‌نامه سه‌جانبه ای بین بانک عامل بخش مسکن، صندوق بازنشستگی نفت و شرکت ملی نفت ایران امضا شده و به زودی فرآیند اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان (هر نفر) به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت شروع می شود.

طبق گفته مینو در این طرح صندوق بازنشستگی نفت از محل منابع خود ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک عامل مسکن سپرده‌گذاری می‌کند و بانک مسکن تا سقف ۳.۵ برابر این رقم یعنی ۱,۷۵۰ میلیارد تومان را به پرداخت تسهیلات اختصاص می دهد. به این ترتیب، پرداخت تسهیلات به پنج هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت (در طول دوره قرارداد) امکانپذیر می‌شود.

وام ۵۰۰ میلیونی برای زوجهای نفتی
سقف وام خرید مسکن برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان وزارت نفت ۳۵۰ میلیون تومان است اما اگر زوج ها نفتی باشند، مجموع ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دو نفر تعلق می گیرد که نحوه ارائه درخواست متقاضیان و شرایط مدنظر برای اختصاص سقف تسهیلات، به‌زودی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.
سود این وام ۱۴ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله به صورت پلکانی (افزایش سالانه ۵ درصدی مبلغ بازپرداخت) است. همچنین واحد مسکونی خریداری شده تا پایان مدت زمان بازپرداخت در رهن بانک قرار دارد و شرکت ملی نفت ایران هم بازپرداخت تسهیلات را نزد بانک ضمانت می‌کند.
کد مطلب: 26146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *