يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰

لزوم ممنوعیت ۳ ساله واردات کالا‌های داخلی‌سازی شده

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۹ دو رویکرد ایجابی و ترویجی نهضت ساخت داخل از یک سو و مدیریت واردات از سویی دیگر، توسط وزارت صنعت دنبال شد.
لزوم ممنوعیت ۳ ساله واردات کالا‌های داخلی‌سازی شده
به گزارش توليد ايرانی ؛  از گمرک آقای مهدی صادقی نیارکی افزود‌: برنامه سال ۹۹ در بحث نهضت ساخت داخل، داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری بود که مطابق آخرین آمار‌ها تا پایان آذرماه ۲.۸ میلیارد دلار آن محقق شده است.
وی اضافه کرد: سیاست جایگزینی واردات سبب می‌شود تا کالا‌هایی که اکنون توان ساخت داخل آن‌ها وجود ندارد، در نهضت داخلی‌سازی با به‌هم‌رسانی نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها داخلی‌سازی شوند که خود، شامل دو بخش است.
صادقی نیارکی ادامه داد: بخش نخست، سهم استان‌هاست که در ۲۱۰ رشته فعالیت که باید ساخت داخل در آن‌ها انجام شود، ابلاغ شده است.
بخش دوم نیز مربوط به برگزاری میز‌های ساخت داخل است که طی دو سال گذشته ۱۴ میز در صنایع و بخش‌های مختلف خودرویی، پتروشیمی، لوازم‌خانگی، برق و مخابرات برگزار شده است.
وی گفت: رویکرد دیگر، مدیریت واردات است به طوری که اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه از کالا‌هایی که مشابه ساخت داخل دارند و به اندازه کافی در کشور تولید می‌شوند، دارای محدودیت و ممنوعیت ثبت سفارش است که ارزش این کالا‌ها نیز در حدود پنج میلیارد دلار ارزیابی می‌شود
کد مطلب: 26072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *