برنامه اشتغال پایدار برای کشاورزان اصفهان ارائه شد+عکس

24 خرداد 1397 ساعت 17:17

واحد اقتصادی تولید ایرانی- برنامه اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب دیده از کم آبی در استان اصفهان در جلسه روز پنج شنبه در استانداری به آنها ارائه و معرفی شد.


تولیدایرانی: بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این جلسه با تشریح برنامه اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب دیده از کم آبی، گفت: این برنامه بیشتر با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان شهرستان های حوضه آبریز زاینده رود تدوین و طراحی شده است.
' محمد علی شجاعی ' افزود: در قالب این برنامه هفت هزار و ۸۴۵ طرح با جمع سرمایه گذاری دو هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای بیش از ۶۰هزار نفر در طول سه سال اشتغال ایجاد می شود.
وی از فرمانداران و کشاورزان این شهرستان ها خواست تا با همکاری همدیگر این برنامه را مطالعه و هرگونه نظر و پیشنهادی که برای تکمیل آن دارند در کوتاهترین زمان به استانداری اصفهان ارائه کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه براساس عدالت تدوین شده است، افزود: در این برنامه، پروژه های اشتغالزا با مصرف پایین آب باتوجه به ظرفیت های موجود در هر شهرستان و سند آمایش سرزمین تعریف شده است.
شجاعی ادامه داد: این برنامه پس از بررسی نهایی و تصویب در کارگروه سازگاری با کم آبی استان اصفهان، در کوتاهترین زمان به اجرا در می آید.
معاون استانداری اصفهان همچنین در پاسخ به برخی انتقادها، توضیح داد: عده ای می گویند که از این برنامه ها و کاغذها در گذشته زیاد بوده است اما ما هرچه گشتیم، چنین چیزی نبود.
وی با اشاره به کاهش بارندگی ها و منابع آب سد زاینده رود، تاکید کرد: ما تلاش می کنیم که با کم آبی موجود، کشاورزی را حفظ کنیم اما نمی توانیم آن را توسعه دهیم.
بنابر گزارش خبری از واحد اقتصادی تولید ایرانی، در این جلسه تعدادی از فرمانداران و نمایندگان صِنف کشاورزان شهرستان های حوضه آبریز زاینده رود به تبادل نظر درباره برنامه اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب دیده از کم آبی و همچنین مشکل های فعلی کشاورزان پرداختند.
این شهرستان ها شامل اصفهان، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن، فریدونشهر، تیران و کرون و برخوار است.
استاندار اصفهان نیز در این هفته اعلام کرد که هفت هزار و 845 طرح با هدف مقابله با کم آبی و اشتغالزا برای کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.
محسن مهر علیزاده افزود: یکهزار و 700 میلیارد تومان از این سرمایه از محل تسهیلات بانکی 8 و 10 درصد و 780 میلیارد تومان از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی تامین خواهد شد.
به گفته وی، فقط 10 درصد این سرمایه گذاری از سوی کشاورزان در قالب زمین تامین و در این طرح برای بیش از 60 هزار نفر در طول سه سال اشتغال ایجاد می شود.
استاندار اصفهان تاکید کرد: این طرح ها با سند آمایش سرزمین استان سنخیت دارد و با موقعیت هر شهرستان، هماهنگ و بر اساس آن برنامه ریزی شده است.
به گفته استاندار اصفهان، در این طرح ها ارزش های مختلف از جمله رعایت عدالت، کرامت انسانی و جلب مشارکت مردم نیز لحاظ شده است.
مهرعلیزاده اضافه کرد: این طرح ها مشتمل بر برنامه جامع اشتغال پایدار، افزایش کشت گلخانه ای و کم آب بر و استفاده از پَنِل های انرژی خورشیدی و تولید برق در مزارع است.
بنابر گزارش خبری از واحد اقتصادی تولید ایرانی، خشکسالی امسال کشورمان در 70 سال اخیر بی سابقه است به همین دلیل باید مدیریت مصرف آب مورد توجّه جدی قرار بگیرد.
اکنون زاینده رود در زمینه میزان بارش ها از بدترین حوضه های آبریز کشور به شمار می آید.
این رودخانه در دهه های اخیر بدلیل خشکسالی های متوالی، کمبود بارش، تراکم جمعیت و افزایش برداشت، به یک رودخانه فصلی تبدیل شده است و در پایین دست و فصول گرم سال با خشکی مواجه می شود.


کد مطلب: 2604

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/2604/برنامه-اشتغال-پایدار-کشاورزان-اصفهان-ارائه-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com