شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴

طرح توسعه بندر تجاری بهمن به بهره‌برداری رسید

طرح توسعه بندر تجاری بهمن منطقه آزاد قشم با سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه توسط رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
طرح توسعه بندر تجاری بهمن به بهره‌برداری رسید
به گزارش توليد ايرانی ؛           بندر بهمن در زمینه تسهیل مبادلات و خدمات به تاجرانی که از طریق حمل و نقل دریایی اقدام به صادرات و واردات کالا می کنند، کمک می‌کند.

بخش نخست این طرح توسعه فضای آسفالت بندر بهمن به طول ۳۶۰ متر است که یک رمپ رو رو را نیز شامل می‌شود.

این امر به پهلوگیری همزمان شناورهای پنج تا ۱۰ هزار تنی کمک کرده و باعث تسهیل در نقل و انتقال کالاها در شناورها می شود.
همچنین با توسعه این بندر امکان پهلوگیری همزمان هفت لنج باری و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها از هفت به ۱۴ فروند فراهم شد.

بخش دوم طرح توسعه بندر تجاری بهمن، لایروبی یک میلیون مترمکعب فضای حوضچه بندرگاه است که در زمان اجرا برای ۱۰۰ نیرو اشتغال ایجاد کرد.

۱۲ طرح شاخص اقتصادی، صنعتی، عمرانی و گردشگری در ۲ بخش سرمایه گذاری دولتی و خصوصی با مجموع اعتبار ۲۰ میلیون دلاری و ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی در مراسمی در اولین پنج‌شنبه سال ۱۴۰۰ توسط رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها در زمان ساخت برای یکهزار و ۲۸۶ نفر و پس از بهره برداری برای چهار هزار و ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
کد مطلب: 25960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *