جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۳

عوارض ورودی توتون سیگار 200% درصد افزایش یافت.+عکس

تهران-واحد اقتصادی تولید ایرانی- رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از افزایش عوارض ورودی خَرمن توتون از %5 درصد به %15 درصد خبر داد.
عوارض ورودی توتون سیگار 200% درصد افزایش یافت.+عکس
توليد ايرانی: «محمّدرضا تاجدار» امروز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، افزود: توجیّه افزایش عوارض ورودی خرمن توتون مورد استفاده در واحدهای تولید سیگار، حمایت از کشاورزان و تأمین نیاز توتون واحدهای سیگارساز از تولیدات داخلی عنوان شده است.
وی به سهم 70% درصدی توتون های خارجی در تامین نیاز توتون واحدهای تولید سیگار اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین توتون سیگار به دلیل ذائقه های مختلف مصرف کنندگان، شرایط به گونه ای نیست که همه نیاز کشور را از محل تولید داخل تأمین کنیم.
رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، «حفظ ذائقه در تولید سیگار» را بسیار مهم دانست و گفت: یک سیگار باید همیشه ذائقه ای یکسان داشته باشد؛ برای این کار، باید توتون های مختلف را از مناطق مختلف دنیا جمع و با هم ترکیب و با اسانس های مختلف عمل آوری کرده تا بتوانیم آن ذائقه را حفظ کنیم.
وی افزود: توتون های داخلی الزامأ نمی توانند همه ذائقه ها را تأمین کند؛ بنابراین تولیدکنندگان سیگار باید توتون را از مناطق مختلف دنیا بخرند.
تاجدار اظهار داشت: حتی برزیل که بزرگترین تولیدکننده توتون در دنیاست، در تولید سیگار نمی تواند بطور کامل متکّی به محصولات تولید داخلی باشد و خود را از واردات مَصّون بداند؛ همه تولید کنندگان کالای دخانی مجبورند خرمن توتون خود را از نقاط مختلف دنیا تأمین کنند.
وی تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان سیگار نتوانند نیاز خود را تأمین کنند، ذائقه تغییر می کند و آن بِرند سهم خود را در بازار از دست می دهد.
بنابر گزارش خبری از واحد تولید ایرانی، اکنون 12 کارخانه تولید سیگار در کشور فعّال است و حدود 10 هزار نفر به صورت مستقیم در این کارخانه ها کار می کنند.
تاجدار، پیش از این مصرف سیگار کشور را سالیانه 72 میلیارد نَخ اِعلام کرد و گفته بود: 49 میلیارد نخ از این میزان در کارخانجات تولید داخلی، سه میلیارد نخ از مبادی رسمی وارد می شود و بقیه یعنی 20 میلیارد نخ نیز سهم قاچاق است.
کد مطلب: 2593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *