جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳

دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید پرچم‌داران کارآفرینی باشند+عکس

تهران-واحد اقتصادی تولید ایرانی- استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اهمیّت پژوهش و کارآفرینی و لزوم عملیّاتی شدن آن در سطح دانشگاه‌های استان، گفت: دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی باید پرچم‌داران پژوهش و کارآفرینی باشند و بعد از فارغ‌التّحصیلی به دنبال کار اجرائی نباشند.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید پرچم‌داران کارآفرینی باشند+عکس
توليد ايرانی:بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، مجید خدابخش روز پنج شنبه در دیدار اَعضای هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با وی افزود: تعداد زیاد دانشگاه‌ها با عناوین مختلف در سطح استان و کشور یکی از معضلات اصلی است که باید در راستای حل آن بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ما در هیچ دانشگاهی به صورت کاربردی نیست، ادامه داد: باید فارغ‌التّحصیلان دانشگاه‌ها بتوانند بعد از ورود به عرصه جامعه کارآفرین و خَلّاق باشند و برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.
خدابخش خاطرنشان کرد: باید با تأسیس شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و نوآوری و استفاده از جوانان مؤمن و متعهّد زمینه‌های تبدیل علم به ثروت را در کشور مهیّا سازیم.
اُستاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه های مطرح جهان در کنار توجّه به علم، درآمدزایی را هدف قرار گرفته اند، گفت: دانشگاه های استان نیز باید به سمت درآمدزایی سوق داده شوند.
وی افزود: باید توجّه داشت دانشگاهی که منابع مالی آن از طریق دولت تأمین شود؛ در سطح دانشگاه نسل یک یعنی دانشگاه های صرفا" آموزشی می‌ ماند و نمی‌ تواند به عنوان یک دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین عمل کند.
خدابخش افزود: می توان به کمک دانشگاه، مشکلات جامعه در حوزه های مختلف را بررسی و با ارائه راهکار مناسب و انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی هم کمک حال جامعه و دولت شد و هم از طریق فروش نتیجه تحقیق انجام شده، ایجاد درآمد کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه به صورت مستمر و با همکاری پارک علم و فناوری استان در صدد افزایش مراکز کارآفرینی دانشگاه هستیم، گفت: با توجّه به ظرفیّت‌های موجود و برنامه ریزی انجام شده به سمت تأسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان حرکت می‌کنیم تا بتوانیم آینده علمی و پژوهشی دانشگاه را تضمین کنیم.
بخشعلی معصومی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی منحصر به فرد این دانشگاه باعث تربیت فارغ التّحصیلانی با سواد علمی بالا و خَلّاق و کارآفرین در سطح جامعه می شود، گفت: با توجّه به توانمندی‌ها و داشتن اعضای هیأت علمی توانمند، تولید علم جزو اولویّت های اصلی ماست.
وی، راه اندازی مراکز کارآفرینی در سه مرکز و واحد دانشگاه در سطح استان را از جمله اقدامات دانشگاه پیام نور در راستای تولید علم بیان،اظهار کرد: وظیفه این مراکز استعدادیابی از سطح شهرستان‌ها و مراکز مختلف و مهارت آموزی و در نهایت تَسهیل مسیر تبدیل علم به ثروت است.
وی ، گروه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری و کشاورزی را از رشته های اولویت دار دانشگاه پیام نور برشمرد و با تأکید بر لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: با توجّه به گستره دانشگاه پیام نور در سطح شهرستان‌ها و صنعتی بودن استان می توان تعامل و ارتباط گسترده و مناسبی بین این دو مرکز برقرار کرد.
کد مطلب: 2591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *