چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸

هشدار ذوب برف و وقوع بهمن در دامنه‌های البرز/ بارش باران با ورود سامانه جدید از سوم فروردین

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در سواحل خزر و اردبیل داریم که منجر به ذوب برف و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های رشته کوه البرز می‌شود.
هشدار ذوب برف و وقوع بهمن در دامنه‌های البرز/ بارش باران با ورود سامانه جدید از سوم فروردین
به گزارش توليد ايرانی ؛ صادق ضیائیان در گفت‌وگویی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: روز آینده یکم فروردین 1400 در برخی نقاط استان‌های جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده داریم و این شرایط روز دوشنبه در برخی نقاط جنوب شرق کشور، شمال‌ غرب و ارتفاعات مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در برخی نقاط شمال‌غرب، سبب بارش باران، رعد برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.
ضیائیان گفت: این سامانه بارشی روز چهارشنبه در برخی نقاط غرب و شمال‌غرب کشور، جنوب‌غرب، استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران می‌شود و روز پنج‌شنبه نیز  علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شمال‌شرق موجب بارش خواهد شد.
وی گفت: جمعه هفته جاری با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های ساحلی خزر بارش آغاز خواهد شد و دریای خزر مواج خواهد بود همچنین در شمال غرب، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش خواهیم داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در سواحل خزر و اردبیل خواهیم داشت که منجر به ذوب برف و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های رشته کوه البرز می‌شود.
ضیائیان ادامه داد: روز جمعه 6 فروردین با نفوذ توده هوای سرد کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در اغلب نقاط کشور وزش باد شدید داریم و این شرایط روز جمعه در نیمه شرقی کشور حاکم است. در این مدت در برخی نقاط غرب و جنوب‌غرب کشور، شرق و جنوب شرق همچنین جنوب کشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
وی در تشریح جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری گاهی همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 18 و 10 درجه خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز به بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.
کد مطلب: 25862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *