جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰

تولید سنّتی چای یکی از علل کمبود درآمد چای کاران+عکس

تهران-واحد اقتصادی تولید ایرانی-استاندار گیلان تولید سنتی محصول چای را یکی از علل کمبود درآمد چای کاران دانست.
تولید سنّتی چای یکی از علل کمبود درآمد چای کاران+عکس
توليد ايرانی:بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی،«مصطفی سالاری» صبح امروز در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به لزوم اقدامات اساسی در حوزه چای افزود: در سال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به چای کاران پرداخت می‌شود، اما به‌ علّت نبود درآمد کافی رضایت کامل در میان چایکاران وجود ندارد.
بنابر گزارش خبری از واحد اقتصادی تولید ایرانی، وی تولید سنّتی محصول چای را یکی از علل کمبود درآمد چای کاران دانست و گفت: وجود یک مرکز مطالعاتی قوی در گیلان برای بررسی نوع اَرقام و اِرائه برنامه مدون در مسیر بهسازی و بهزراعی محصول چای ضروری است تا هر اقدامی به صورت هدفمند انجام و درآمد چایکاران از این طریق افزایش پیدا کند.
نماینده عالی دولت در گیلان به تمرکز بر برندسازی و تنوع در بسته‌بندی محصولات برنج در سال‌ زراعی جاری اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که مردم گیلان در موضوعات اجتماعی همراهی بسیار خوبی دارند که می‌توان از این ظرفیت کمال بهره را در هدایت به سمت تنوع در تولیدات و افزایش درآمد کشاورزان ببریم.
وی خاطرنشان‌ کرد: در این مسیر سازمان‌های مردم نهاد نیز به‌عنوان یک بازوی اجتماعی توانمند می‌توانند ما را همراهی کنند.
استاندار گیلان گفت: در تشکیل کمیته چای استان نیز تلاش ما بر استفاده از خردجمعی و حضور بخش‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌های صنفی بوده تا علاوه‌بر ایجاد یک شبکه قوی تصمیم‌های موثری برای تولید بهتر این محصول و فروش آن گرفته شود.
در این دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به این‌که بیشتر چای کاران به‌صورت تک محصولی فعالیّت دارند، گفت: باید بکوشیم تا یک سبد تولید متنوّع برای کشاورزان به‌ویژه چای کاران گیلانی درنظر گرفته شود تا افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.
 بنابر واحد گزارش خبری اقتصادی تولید ایرانی،«محمدعلی طهماسبی» به وجود استعداد و زمینه تنوّع در تولید محصولات مختلف در کشاورزان گیلانی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت کارآفرینان برجسته کشور در این بخش می‌توانیم مردم را به تولید هم‌زمان چند محصول ترغیب کنیم.
کد مطلب: 2586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *