چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا به قرعه‌کشی مرغ رسید!

اقشار مردم که امسال قرعه کشی ایران خودرو و سایپا را در چندین و چند مرحله با هیجان و سود و ناامیدی و … و احساسات ضد و نقیض دیگر تجربه کرده‌اند حالا در شب عید ۱۴۰۰ با قرعه کشی مرغ و روغن و صف‌های طویل این اقلام دست و پنجه نرم می‌کنند!
قرعه کشی ایران خودرو و سایپا به قرعه‌کشی مرغ رسید!
به گزارش توليد ايرانی ، مردم ایران در میان پدیده های گوناگون و نادر اقتصادی در سال ۱۳۹۹ با پدیده‌ای به نام قرعه کشی خودرو نیز آشنا شدند که می‌توانست یک شبه یک نفر را بدون هیچ زحمت و مالیاتی و بدون حتی یک ریال سرمایه گذاری اولیه، میلیون‌ها تومان پولدارتر کند!
مسئولان صنعت کشور با همفکری سکان داران شورای رقابت و مدیران خودروسازان راهکاری برای تنظیم بازار خودرو ارائه کردند که در عمل چیزی شبیه برنده شدن در مسابقات بخت آزمایی از آب درآمد و نه تنها کمک ملموسی به تنظیم بازار خودرو و رسیدن این کالا به دست مصرف کنندگان واقعی نکرد بلکه بعضی افراد را که با بازار مکاره واسطه گری و دلالی سر و کاری نداشتند  را به دلالان حرفه ای خودرو تبدیل کرد.
جذابیت قرعه کشی ایران خودرو همچنان ادامه دارد
تفاوت قیمت مصوب خودرو در کارخانه و قیمت بازار همان خودرو در مواردی چنان زیاد بود که سودهای ۲۰۰ میلیونی و بیشتر را نصیب برندگان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا و به عبارتی نصیب برندگان این بخت آزمایی ملی کرد!
قرعه کشی سایپا با افزایش هایی که در قیمت خودروهای سایپا اتفاق افتاده و کاهش‌هایی که در قیمت همان خودروها در بازار روی داده تا حد زیادی بی‌رونق شده ولی قرعه‌کشی ایران خودرو کماکان جذابیت خود را تا حد زیادی حفظ کرده است.
در کنار جذابیت قرعه کشی ایران خودرو ، اقشار مختلف مردم و خصوصا اقشار کم درآمد و حقوق بگیر اکنون در شب عید ۱۴۰۰ شاهد نوع دیگری از قرعه کشی هستند که البته مثل قرعه کشی های خودرویی هیجان انگیز نیست بلکه موجب تاسف و احساسات دل آزار دیگر است.
رونمایی از قرعه کشی مرغ در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰
ماجرا از این قرار است که در آستانه شب عید ۱۴۰۰ مردم باید ساعت‌ها در صف مرغ یا روغن به انتظار رسیدن این کالا بمانند تا مایحتاج خود را با قیمت دولتی خریداری کنند اما ممکن است این انتظار طولانی هم آنها را به هدف خود نرساند و نیازمند بخت و اقبال خوش برای خرید مرغ و روغن به قیمت دولتی باشند.
در واقع بر اساس مشاهدات میدانی و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی همرسانی می‌شود اتفاقی که در برخی موارد در این صف‌ها روی می‌دهد این است که سهمیه مرغ یا روغن در برخی واحدهای صنفی به اندازه‌ای که جوابگوی تمام افراد حاضر در صف باشد نیست و قرعه کشی تعیین کننده این است که مرغ و روغن به چه کسانی تعلق می‌گیرد!
به این ترتیب مردم ایران که در سال ۱۳۹۹ قرعه کشی های عجیب خودرو را تجربه کرده بودند در آخرین روزهای این سال قرعه کشی مرغ و روغن را نیز تجربه کردند!
کد مطلب: 25839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *