دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
۰
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۷

سرعت وزش باد در استان همدان به ۹۰ کیلومتر می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به فعالیت جبهه ای از هوای ناپایدار و تداوم وزش باد، گفت: سرعت وزش باد عصر امروز(پنجشنبه) در برخی از نقاط استان به ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
سرعت وزش باد در استان همدان به ۹۰ کیلومتر می‌رسد
به گزارش توليد ايرانی ؛              «محمد حسن باقری شکیب» افزود: درحال حاضر در بیشتر نقاط استان همدان شاهد وزش باد و تندباد لحظه ای با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه وزش باد و تندباد لحظه ای تا پایان سال جاری در سطح استان همدان به صورت متناوب ادامه دارد، اظهار داشت: سرعت وزش باد در بعد از ظهر امروز به اوج خود می رسد و پس از آن به تدریج شاهد فروکش کردن فعالیت این سامانه و کاهش سرعت وزش باد در ۴۸ ساعت آینده خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اطلاعات ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی، افزود: سرعت وزش باد در شهر همدان طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۰ کیلومتر و در قهاوند و بهار حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

باقری شکیب گفت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی همدان برای وزش تندباد در امروز(پنجشنبه)، اظهار داشت: به دنبال افزایش سرعت وزش باد، شاهد کاهش ۵ درجه ای کمینه دمای بیشتر نقاط استان همدان تا روز شنبه(۳۰ اسفند) خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: نهاوند با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و رزن با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب گفت: دمای هوای شهر همدان نیز 24 ساعت گذشته بین هفت تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
کد مطلب: 25813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *