شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵

نیاز اهداف آب و هوایی جهان به 131 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

بر اساس یک تحقیق انجام شده برای آنکه جهان به هدف‌گذاری صورت گرفته برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تا سال 2050 دست یابد، نیاز به 131 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک است.
نیاز اهداف آب و هوایی جهان به 131 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری
به گزارش توليد ايرانی ؛             به نقل از  رویترز، آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، در گزارش سالانه خود، اعلام کرد: برای آنکه جهان به هدف‌گذاری خود برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تا سال 2050 دست یابد، سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده در حوزه انرژی‌های پاک باید 30 درصد افزایش یابد و به 131 هزار میلیارد دلار برسد.

در این گزارش این آژانس به سرعت و روند تغییرات مورد نیاز برای رسیدن به اهداف تعیین شده در توافق آب و هوایی سال 2015 پاریس پرداخته است.

فرانسیسکو لاکمرا، دبیرکل این سازمان، که حدود 160 کشور عضو آن هستند، می‌گوید: فاصله بین نقطه‌ای که ما در حال حاضر قرار داریم و جایی که باید به آن برسیم نه تنها در حال کم شدن نیست، بلکه رو به افزایش است. ما باید به روند گذار از حوزه انرژی و رفتن به انرژی‌های پاک سرعت بخشیم تا در این مسیر تغییر قابل توجهی ایجاد کنیم. بر اساس توافق آب و هوایی پاریس افزایش دمای زمین باید به حداکثر 1.5 درجه سیلسیوس محدود شود.

دبیرکل این سازمان می‌گوید: برای تحقق این هدف 1.5 درجه سیلسیوسی مصرف سوخت‌های فسیلی در جهان باید تا سال 2050، معادل 75 درصد کاهش یافته و شاهد پایین آمدن هر چه بیشتر مصرف نفت و ذغال سنگ باشیم.

این سازمان البته تأکید کرده که باید تا سال 2050 ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان هم 10 برابر شده و میزان وسایل نقلیه برقی هم 30 برابر شود.
 
کد مطلب: 25776
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *