پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰

۴۹ سد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است

-معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: تاکنون در این دولت ۴۹ سد به بهره برداری رسیده است و تا پایان کار آن ۶ سد دیگر نیز به مرحله بهره برداری و آبگیری می‌رسد.
۴۹ سد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است
به گزارش توليد ايرانی ؛           ،قاسم تقی زاده خامسی روز سه شنبه در مراسم افتتاح سد نهب تاکستان که از طریق ارتباط تصویری با حضور رییس جمهوری انجام شد،افزود: سد نهب با ۴۶ متر ارتفاع و ۲ هزار و ۱۵۶ متر طول تاج دارای ۱۲۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن است.

وی افزود: سد نهب اولین سد مخزنی استان قزوین است که ۸۵ درصد آن در همین دولت ساخته شده است و در سال جاری با دستور رییس جمهوری ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به شرط اینکه در پایان سال آبگیری شود به آن اختصاص یافت.

تقی زاده گفت: سد نهب دارای ۱۲۰ میلیون مترمکعب مخزن و بزرگتر از سد لتیان تهران بوده و بر روی یک رودخانه کاملا وحشی ساخته شده است.

وی اضافه کرد: سیلاب های این منطقه همیشه چهار شهر زیر سد را تهدید می کرده و چون رودخانه سیلابی بوده است کشاورزان نمی توانستند از آب آن بهره ببرند اما با ساخت این سد مشکلات یاد شده مرتفع می شود.

این مسوول گفت: با ساخت این سد کشاورزان می توانند از سد به صورت تنظیمی آب دریافت کنند و حدود ۹۰ چاه که در اختیار کشاورزی است به سمت آب این سد هدایت می شود.
وی اضافه کرد: از حدود یک هفته گذشته آبگیری سد نهب آغاز شده است و هم اکنون ۱۰ میلیون متر مکعب در پشت  این سد آب وجود دارد.

تقی زاده خاطر نشان کرد: مزایای اصلی سد این است که می‌توانیم سیلاب های مخرب این منطقه را مدیریت کنیم و از ورود خسارات سیلاب جلوگیری نماییم.

وی اضافه کرد: در این طرح، شبکه اصلی به طول ۲۵ کیلومتر طراحی شده که ۱۷ کیلومتر آن ساخته شده است و مابقی سال آینده ساخته می شود.
کد مطلب: 25766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *