چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
۰
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد آماده بهره برداری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: اَبر پروژه »انتقال آب خلیج فارس به این استان آماده بهره برداری است و فردا( یکشنبه ) ۲۴ اسفندماه جاری با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می شود.
پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد آماده بهره برداری است
به گزارش توليد ايرانی ؛           محسن صادقیان  افزود: انتقال آب از خلیج فارس برای استان، تصمیم بزرگ و به اذعان برخی نشدنی بود که عملیات اجرایی آن به طور جدی از سه سال پیش در دولت تدبیر و امید آغاز شد و با بهره برداری از آن وعده داده شد در موعد مقرر محقق شد.

وی  ادامه داد: به دنبال تداوم ۲۵ سال پدیده خشکسالی و  فقر منابع آب زیرزمینی، تامین آب از خارج از استان، تنها راهکار برای تامین آب شرب و غیرشرب به یزد است.

وی تصریح کرد: سالهاست مسوولان استان درصدد تامین آب شرب مورد نیاز مردم از حوزه‌های داخل و تامین آب مورد نیاز صنعت از حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و با رسیدن آب  از خلیج فارس به استان نه تنها صنایع، بلکه همه مردم به نوعی از آن بهره مند می شوند.

‌صادقیان  گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان از گذشته مورد توجه مسوولان استان قرار گرفت و پیگیری های زیادی برای عملیاتی شدن آن انجام شد.

وی اظهار کرد: ورود بخش صنعت به طرح انتقال آب باعث عملیاتیشدن و تسریع در اجرای آن شد، به گونه ای که پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و یزد از ابر پروژه هایی است که با بالاترین سرعت و کوتاه‌ترین زمان اجرا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد  ‌ادامه داد: بهره برداری از این پروژه نوید بخش ایمان به برداشتن گام های بزرگ در سایه مشارکت صنایع بزرگ کشور در کنار هم، اعتماد به توانمندی مهندسان و تولید کنندگان کشور و ایجاد باور «خواستن و توانستن » است.

صادقیان با بیان اینکه قطعه سه خط انتقال آب از خلیج فارس مربوط به شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اردکان است ، افزود: با توجه به نیاز آبی استان در چند سال گذشته، با مطالعه و بررسی از سوی مشاوران و با استفاده از دانش نخبگان و مسوولان سابق کشور در حوزه آب، مشخص شد، تنها منبع پایدار تامین آب شرب در داخل کشور رودخانه و سد « خرسان » است و به مدت ۲ سال طراحی و تامین منابع مالی آن پیگیری شد تا نتیجه مطلوب حاصل شود . 

معاون عمرانی استانداری یزد با اشاره به استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان با بالاترین ضریب امنیت سرمایه گذاری در کشور، گفت: با توجه به این مهم برای تامین آب غیرشرب به ویژه در بخش صنایع، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار استان قرار دارد و ‌این طرح  با رفع نیاز آبی باعث رشد و توسعه متوازن صنعت می شود و آرزوها را به واقعیت تبدیل کرد.

صادقیان خاطرنشان کرد: امروز جدای از نحوه اجرای پروژه از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت یا وزارت نیرو و دیگر موضوع های کلان مرتبط با آن، تحقق هدف انتقال آب به فلات مرکزی ما را به مرحله ایمان به توان اجرای چنین « اَبر»  پروژه هایی برای استان می رساند که یزد را بیش از پیش در مسیر عمران و آبادانی قرار می دهد.

معاون عمرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: ‌پروژه انتقال آب از خلیج فارس تا یزد ۸۲۵ کیلومتر است که قطعه اول آن ۳۰۵ کیلومتر تا « گل گهر« سیرجان در استان کرمان افتتاح شد، قطعه دوم به طول ۱۵۰ کیلومتر از گل گهر تا مس سرچشمه کرمان و قطعه سوم از مس سرچشمه تا اردکان به‌طول ۳۷۰ کیلومتر است که فردا افتتاح می شود.

بر اساس آمارهای موجود میزان مصرف آب بخش کشاورزی ۷۰۰ میلیون مترمکعب، شرب و بهداشت  شهری و روستایی ۱۱۰ میلیون مترمکعب و بخش صنعت هم  ۶۵ میلیون مترمکعب گزارش شد  و میزان کسری منابع آب های زیرزمینی هم حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب تخمین زده می شود.
 
کد مطلب: 25725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *