چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

افتتاح چهار طرح هواشناسی با حضور وزیر راه

عملیات بهره برداری از چهار طرح هواشناسی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
افتتاح چهار طرح هواشناسی با حضور وزیر راه
به گزارش توليد ايرانی ؛             سامانه هشدار سیل در استان لرستان، بویه موج نگار هواشناسی استان گیلان، دستگاه شیت سنج خورشیدی استان خوزستان و ایستگاه اقلیم شناسی خودکار سمیرم در استان اصفهان، چهار طرحی بود که روز چهارشنبه با فرمان وزیر راه و شهرسازی افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم، با اشاره به افزایش دقت و صحت پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در سال‌های اخیر و بخصوص در ایام سیل سال گذشته گفت: بازگشت اعتماد مردم به هواشناسی بخاطر صحت پیش بینی‌های این سازمان بود و نباید این سرمایه ارزشمند به هیچ وجه از دست برود.

آقای محمد اسلامی با اشاره به ارتقای توان علمی و فناوری و ارتقای کیفیت اطلاعات و جذب محققان به سازمان هواشناسی کشور در سال‌های اخیر افزود: باید سازمان هواشناسی با ارتقای کیفیت داده‌های خود، به منبع علمی و رفرنس سازمان‌های هواشناسی در سطح جهان بدل شود و به سازمانی در جایگاه و تراز شایسته ایرانیان قرار گیرد.

وی نگاه دولت‌های اخیر را به سازمان هواشناسی کشور، نگاهی عمدتا توسعه‌ای و حمایتی خواند و گفت: ممکن است این حمایت در برهه‌هایی مورد غفلت واقع شده باشد,، اما نگاه کلی دولت‌ها و ما به این سازمان همواره نگاهی حمایتی بوده است.

اسلامی هواشناسی و علوم جوی را یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور‌ها دانست و افزود: هرچه در این بخش هزینه شود باید با نگاه سرمایه‌گذاری باشد و استفاده از این فرصت‌ها نمادی از توسعه یافتگی سازمان‌ها و کشورهاست.

وی توجه به توسعه سرمایه انسانی در کنار توسعه فناوری و اهتمام به نوسازی تجهیزات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را از واجبات توسعه هواشناسی در کشور دانست و افزود: امروز در مداری قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم نسبت به جابجایی تراز حرکتی و فناوری خود اقدام کنیم و نباید اجازه دهیم این فرصت تاریخی از دست برود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از سازمان هواشناسی و توسعه انسانی آن از جمله استخدام نیرو‌های انسانی جدید خبر داد.
کد مطلب: 25687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *