سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰

۱۴۳۷ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید کشور بازگشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کمک استانداران، ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید و بخش خصوصی یکهزار و ۴۳۷ واحد صنعتی تعطیل کشور به چرخه تولید کشور بازگشت.
۱۴۳۷ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید کشور بازگشت
به گزارش توليد ايرانی؛                علی رسولیان روز چهارشنبه در آیین پایانی یکصد و دهمین پروژه توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور در بوشهر افزود: طرح کلینیک کسب و کار و توجه به واحدهای راکد و نیمه تعطیل امسال به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گرفت و در این زمینه ۵۰۰ مشاور در شهرک‌های صنعتی برای تحقق این مهم بکار گرفته شدند.

وی بیان کرد: با بکارگیری این شمار مشاور از یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل هدف گذاری شده، یکهزار و ۴۳۷ واحد فعالیت خود را از گرفتند.

رسولیان ادامه داد: برای واحدهای در تملک بانک‎‌ها نیز از طریق ظرفیت بخش خصوصی و تقویت زنجیره تولید بازگردانی آنها به چرخه تولید به عنوان یک موضوع اولویت دار در دستور کار است.

وی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری که برای نخستین بار در کشور تولیداتی انجام می‌دهند را به صورت یک اولویت مهم دنبال می‎‌کند.
رسولیان در ارتباط با خوشه‏‌های صنعتی نیز اظهار داشت: بحث خوشه‌های صنعتی مهم و امتحان پس داده در سطح دنیا است که با این مدل زنجیره تولید تکمیل و فرایندهای فروش و صادرات مدیریت می‌‎شوند که کشورهای کره جنوبی و سنگاپور نمونه موفق این رویکرد است.

وی گفت: اگر با فرهنگ سازی درست و الگوسازی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود با توجه به وجود تمامی اجزا تولید درکشور و فعالیت خوشه‌‏ها اشتغال بسیار خوبی در کشور ایجاد خواهد شد.
رسولیان ادامه داد: امیدواریم با نگاه جدیدی که در این بخش حاصل شده بتوان همه ۵۲۶ خوشه را عملیاتی و اجرایی کرد که این مهم نیازمنن حمایت تمامی مدیران از جمله استانداران است.

وی افزود: دو چالش مهم فراروی بخش صنعت، تحریم و بیماری فراگیر کرونا است که چالش کرونا نه تنها ایران بلکه همه کشورها با آن مواجه هستند که براثر آن رشد اقتصادی عمده کشورها منفی و تنها شمار کمی موفق به رشد اقتصادی مثبت شدند.


رسولیان گفت: با فشار ناشی از کرونا و تحریم‌‏های ظالمانه دشمنان قصد داشتند ایران را زمین گیر کنند ولی با این وجود نتیجه عکس گرفتند و ایران در حوزه تولید خودکفا و محکم تر شده‌است.
وی یادآور شد: با وجود ۲ چالش جدی تحریم و کرونا تولیدات داخلی کشور امسال رشد ۷ درصدی تجربه کرد و ۲ هزار و ۳۷ واحد در شهرک‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و اشتغال این شهرک‏‌ها نیز ۳۳ درصد افزایش یافته است.

رسولیان گفت: بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ قراداد برای واگذاری زمین با فعالان اقتصادی امضا شد که این میزان بیش از ۲ برابر سال گذشته است.

وی عنوان کرد: تقاضا برای سرمایه‌گذاری نیز افزایش یافته است و با محور قراردادن بخش خصوصی و مردم باید توسعه صنعتی افزایش و بروکراسی در سازمان صمت کاهش یابد که بخشی از این مهم افزایش اختیار استان‌ها است تا شرایط بهتری را تجربه کنیم.

رسولیان اظهار داشت: محدودیت در واردات کالاهای غیرضرور و حمایت از داخلی سازی بخش عمده مواد اولیه در کشور از اولویت‏‌های مهم در حوزه سازمان است زیرا توسعه صنعتی می‌تواند بسیاری از سخت‌های کشور را کاهش دهد.

وی افزود: در این ارتباط تامین زیرساخت، مکان و شرایط لازم برای فعالیت بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است که باید تلاش کرد در تعامل با استان‌ها و دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق و غیره و کمک سازمان مدیریت برنامه ریزی زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند.

رسولیان بیان کرد: تفاهماتی نیز با برق منطقه‌ای و سازمان مدیریت برنامه ریزی در دست اجرا است که برق شهرک‌های صنعتی تامین شود.

وی افزود: همچنین با مصوبه دولت تخفیف ۴۰ درصدی برای هزینه آب واحدهای شهرک‌ها گرفته شده‌است و کسانی که برای تولید وارد شهرک‌های صنعتی می‌شوند در قالب سامانه تحت رصد هستند تا مشکل آنها در سطح استان و ملی پیگیری شود.
 
کد مطلب: 25673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *