جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷

تولید پارچه ایرانی مقام اول در دنیا را دارد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در سال جدید کالای خاصی خریداری نکرده ام کالاهای مصرفی مثل کیف، کفش و پوشاک را ایرانی خریداری می کنم و اگر کالای دیگری نیاز داشته باشم حتما از محصول ایرانی خریداری می کنم.
تولید پارچه ایرانی مقام اول در دنیا را دارد
توليد ايرانی: صدیف بدری سخنگویی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص نام گذاری سال جدید تحت عنوان"حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: دغدغه اصلی اخیر مقام معظم رهبری موضوع اقتصادی و معشیت مردم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با درایت و پیش بینی مسائل سیاسی دنیا بخصوص شیطنت های آمریکا به این نکته واقف هستند که معشیت مردم دچار مشکل نشود و اقتصاد کشور نیز دچار مشکل و چالش جدی نشود مسائل اقتصادی را سرلوحه نام گذاری سال قرارداده اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به  این سوال که شما در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول خارجی را کنار گذاشته اید و محصول ایرانی را جایگزین کرده اید گفت: در سال جدید کالای خاصی خریداری نکرده ام کالاهای مصرفی مثل کیف، کفش و پوشاک را  تولید ایرانی خریداری می کنم و اگر کالای دیگری نیاز داشته باشم حتما از محصول ایرانی خریداری می کنم.
 
وی در خصوص معرفی یک محصول ایرانی خوب به مردم گفت: در شاخه های و حوزه های مختلف کالای با کیفیت زیادی وجود دارد اما زمانی یخچال ارج معروف و برند بود درحوزه تولید پارچه و صنایع نساجی حرف اول را در دنیا می زنیم و کفش ایرانی نیز کیفیت های خوبی دارند.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم اشتغال کشور به صورت ریشه ای حل شود و همچنین از پتانسیل و استعداد جوانان بتوانیم در توسعه کشور استفاده کنیم چاره ای جز حمایت ار تولید داخلی نداریم و شاه کلید اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان تولید داخل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خوشبختانه از نظر کیفی کالاهای با کیفیتی در کشور تولید می شود اما برای بهتر شدن باید بحث های رقابتی و استاندارد سازی هم توجه ویژه ای شود تا کالای تولید داخل توانایی رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهت حمایت بیشتر از تولید ات داخلی باید از واردات کالای مشابه ای که در داخل تولید می شود جلوگیری شود چراکه وقتی ما پارچه با کیفیت در کشور تولید می کنیم باید از واردات کالاهای تولید پارچه حتی کشورهای همسایه جلوگیری شود.

وی افزود: قدم بعدی جهت حمایت از کالای ایرانی برداشتن موانع تولید است به عنوان مثال برای حمایت از تولید تسهیلات مناسب در اختیار تولید کنند گان قرار بگیرد تا مشوقی باشد برای هدایت سرمایه های خرد و متوسط مردم به سمت تولید و در کنار آن برنامه های مناسب مالیاتی برای بازار سوداگری و دلال بازی داشته باشیم تا سرمایه ها به سمت بازار دلالی نرود.
کد مطلب: 2567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *