چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴

حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در نواحی صنعتی قزوین سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با جذب سرمایه‌گذاران جدید در سال جهش تولید، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در نواحی صنعتی استان سرمایه‌گذاری می‌شود.
حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در نواحی صنعتی قزوین سرمایه‌گذاری می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ؛ حمیدرضا خانپور روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در سال جاری ۱۹ سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای تولیدی در نواحی صنعتی استان با شرکت شهرک های صنعتی قزوین قرارداد منعقد کرده اند که مجموع سرمایه گذاری آنها نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال است.
وی یادآور شد: به این سرمایه گذاران نزدیک به هشت هکتار زمین در نواحی صنعتی استان قزوین برای ایجاد واحدهای صنعتی واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: با فعالیت این سرمایه گذاران و بهره برداری از واحدهای تولیدی آنها برای ۲۷۳ نفر در نواحی صنعتی استان قزوین به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
وی در ادامه به تشریح وضعیت سرمایه گذاری جذب شده نواحی صنعتی استان قزوین طی سال جاری به تفکیک هر ناحیه صنعتی پرداخت و افزود: بیشترین سرمایه گذار جذب شده از حیث ارزش سرمایه گذاری به میزان ۲۱۶ میلیارد ریال با پنج سرمایه گذار مربوط به ناحیه صنعتی اسفرورین در شهرستان تاکستان بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با تحقق سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی این سرمایه گذاران، شاهد اشتغالزایی مستقیم ۹۲ نفر در ناحیه صنعتی اسفرورین خواهیم بود.
خانپور همچنین افزود: بیشترین جذب سرمایه گذار از حیث تعداد نیز مربوط به ناحیه صنعتی دانسفهان با هفت مورد به میزان ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که برای ۷۹ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه خواهد داشت.
وی افزود: در ناحیه صنعتی آوج نیز سه سرمایه گذار امسال جذب شده که میزان سرمایه گذاری آنها ۱۰۶ میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در ناحیه صنعتی طارم سفلی نیز امسال سه سرمایه گذار جذب شد که ۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهند داشت و برای ۴۲ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می شود.
وی افزود: در ناحیه صنعتی الموت نیز یک سرمایه گذار جذب شده است که میزان سرمایه گذاری آن هفت میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰ نفر است.

زمین ارزان قیمت و مشوق های مالیاتی از مزایای سرمایه گذاری در نواحی صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه در سال جهش تولید شاهد جهش سرمایه گذاری در نواحی صنعتی استان بوده ایم، گفت: واگذاری زمین ارزان قیمت همراه با مشوق های مالیاتی از جمله حمایت های در نظر گرفته شده برای جذب سرمایه گذاران در نواحی صنعتی به شمار می رود.
این مسوول با بیان اینکه تا پیش از این ۷۴ سرمایه گذار در نواحی صنعتی استان جذب شده بود، یادآور شد: از این تعداد، ۶۷ واحد تولیدی در نواحی صنعتی استان قزوین احداث شده و دارای پروانه بهره برداری هستند.
خانپور با بیان اینکه واحدهای بهره بردار در نواحی صنعتی استان قزوین در مجموع ۷۵ هکتار وسعت دارند، اظهار داشت: بیش از هزار و ۳۰۰ نیروی کار به شکل مستقیم در نواحی صنعتی استان قزوین مشغول به کار هستند.
وی یادآور شد: ۲۵۰ هکتار زمین در نواحی مختلف صنعتی استان قزوین برای جذب سرمایه گذاران و استقرار واحدهای تولیدی آماده سازی شده و از زیرساخت های لازم بهره مند هستند.
نواحی صنعتی از شهرک های صنعتی کوچک تر بوده و زیر ۱۰۰ هکتار مساحت دارند.
نواحی صنعتی معمولا در کنار شهرهای کوچک ایجاد می شوند و محل استقرار واحدها و صنایع کوچک و کارگاهی هستند.
کد مطلب: 25617
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *