جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳

تولید تاج سرچاهی نفت در ایران با یک چهارم قیمت نمونه خارجی+عکس

تهران-واحد اقتصادی تولید ایرانی-نمونه تاج سرچاهی ساخت داخل WELLHEAD مدل NH-۵۰۰۰ که مورد استفاده بسیار در تأسیسات فرآیند صنعت نفت است، با همّت و اراده متخصصان ایرانی و در قالب طرح بومی سازی دانش ساخت ۱۰ گروه کالایی، تولید شده است.
تولید تاج سرچاهی نفت در ایران با یک چهارم قیمت نمونه خارجی+عکس
توليد ايرانی:بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، هر چاه نفت برای بهره برداری نیازمند تجهیزات سرچاهی است و وِلهِد WellHead مهمترین بخش تجهیزات سرچاهی است.

به تعداد چاههای نفت در حال بهره برداری و یا در آستانه بهره برداری کشور، تجهیزات سرچاهی مورد نیاز است و در طی سالهای اخیر بخش قابل توجهی از این تجهیزات از خارج از کشور وارد شده است.

وزارت نفت به منظور دستیابی به توان طراحی و تولید و ساخت کالاهای پراستفاده، راهبردی و استراتژیک در صنعت نفت، پروژه انتقال دانش و بومی سازی را در 10 گروه کالایی کلید زد و  برای نخستین بار، نمونه تاج سرچاهی ساخت داخل WELLHEAD مدل NH-5000 که مورد استفاده بسیار در تأسیسات فرآیند صنعت نفت است، با همّت و اراده متخصّصان ایرانی و در قالب طرح بومی سازی دانش ساخت 10 گروه کالایی، تولید شده و در سال گذشته رونمایی شد.
در صورتی که ساخت وِلهِد در ایران به طور کامل با دستیابی به دانش روز نهادینه شود، از خروج میلیون ها دلار که در راه واردات و خرید خارجی این تجهیز سرچاهی صرف می شود، جلوگیری خواهد شد. خرید و نصب هر وِلهِد خارجی حدود 2 میلیارد تومان هزینه برای شرکت های نفتی در پی دارد، در حالی که نخستین نمونه ساخته شده در ایران با قیمت نهایی 500 میلیون تومان عرضه شده است.
کد مطلب: 2561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *