پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵

زیان ۳۰ میلیاردی تولیدکنندگان قارچ+عکس

تهران-واحد اقتصادی تولید ایرانی-یک مقام مسئول گفت: با توجه به نرخ کنونی قارچ در بازار، تولیدکنندگان با زیان روزانه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان روبرو هستند.
زیان ۳۰ میلیاردی تولیدکنندگان قارچ+عکس
توليد ايرانی:بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، محمّد حسن افشار رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ، از توقّف مسمومیّت‌های ناشی از قارچ‌های سمی خبر داد و گفت: مصرف قارچ های خوراکی به سبب اطّلاع رسانی نادرست برخی رسانه ها، به حالت عادی بازنگشته و مردم همچنان در مصرف قارچ احتیاط می‌کنند، این امر بحران بزرگی را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه روزانه 500 تن قارچ در واحد های پرورشی صنعتی تولید می شود، افزود: با توجه به کاهش مصرف ناشی از نگرانی خانوارها، روز گذشته قیمت فروش هر کیلو قارچ در مغازه ها به 2 هزار تومان رسید که این امر بیانگر زیان روزانه 25 تا 30 میلیارد تومانی تولیدکنندگان است، چرا که در آخرین بررسی ها که تیر ماه سال گذشته صورت گرفت؛ قیمت تمام شده تولید با احتساب حداقل سود برای تولیدکننده 8 هزار و 200 تومان بود.
 این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به زیان قابل توجه تولیدکنندگان قارچ از وزارت جهاد تقاضا کردیم که اقساط وام تولیدکنندگان را استمهال کند، چراکه با ادامه این روند، 80 درصد تولیدکنندگان ظرف مدت یک ماه آینده ورشکست خواهند شد.
افشار ادامه داد: براساس آمار فائو، سالیانه 12 میلیون تن قارچ خوراکی در دنیا تولید می شود و از آنجاکه این قارچ های خوراکی در یک تشکیلات و آزمایشگاه های بین المللی بررسی و سپس تولید بذر می شود؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در مصرف قارچ های خوراکی وجود ندارد.
کد مطلب: 2549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *