جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۶

هدیه ازدواج بلاعوض ۲/۵ میلیونی به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی زوجهای جوان بعد از یک هفته از زمان ثبت‌نام هدیه ۲/۵ میلیون تومانی می گیرند.
هدیه ازدواج بلاعوض ۲/۵ میلیونی به چه کسانی پرداخت می‌شود؟
به گزارش توليد ايرانی ، زوجهای جوانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند می توانند از این سازمان هدیه ازدواج دریافت کنند. مبلغ این هدیه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی اندازه یک پایه حقوق است. اگر زن و مرد هر دو بیمه تامین اجتماعی باشند، این هدیه به هر دو نفر آنها پرداخت می شود. اما شرایط دریافت این هدیه ازدواج چیست؟

هدیه ازدواج به چه کسانی تعلق می گیرد؟
کسانی مشمول این هدیه می شوند که برای اولین بار ازدواج می کنند. عقد ازدواج باید دائم و در دفتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد. همچنین باید پنج سال قبل از تاریخ ازدواج یعنی حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشند و در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.
دریافت هدیه به چه مدارکی نیاز دارد؟
-اصل و تصویر صفحات مورد نیاز عقد نامه
-اصل و تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه شده و همسر
-تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر اینکه برای اولین بار ازدواج کرده است
-دفترچه درمانی بیمه شده
مبلغ هدیه چگونه محاسبه می شود؟
برای محاسبه مبلغ هدیه ازدواج، حقوق دو سال قبل از ازدواج با کسر حق بیمه جمع و سپس تقسیم بر ۲۴ می شود. اگر رقم به دست آمده کمتر از پایه حقوق باشد، مبلغ حداقل حقوق به عنوان هدیه ازدواج پرداخت می‌شود. با فرض این که حقوق فردی در سال گذشته دو میلیون تومان بوده و امسال سه میلیون تومان ماهانه دریافت کرده، مبلغ هدیه ازدواج این فرد دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده اگر افراد شرایط را داشته باشند در کمتر از یک هفته از زمان ثبت‌نام هدیه ازدواج به آنها تعلق می گیرد.
کد مطلب: 25468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *