پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹

تجارت ۶.۸ میلیارد دلاری کشور در بهمن

سخنگوی گمرک گفت: کارنامه تجارت خارجی کشورمان در بهمن، ۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار بود که سهم صادرات، سه میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار بوده است.
تجارت ۶.۸ میلیارد دلاری کشور در بهمن
به گزارش توليد ايرانی ، سید روح اله لطیفی افزود: کارنامه تجارت کشورمان در مجموع یازده ماه سال جاری، ۱۳۴میلیون تن کالا به ارزش ۶۵.۵میلیارد دلار بوده که سهم صادرات ۱۰۳میلیون و ۹۰هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۹۸میلیون دلار و سهم واردات ۳۰ میلیون و ۸۱۸هزار تن کالا به ارزش ۳۴میلیارد و ۳۲۱میلیون دلار بوده است.
لطیفی در خصوص عملکرد تجارت خارجی کشور در بهمن گفت: تجارت خارجی کشور در این ماه، افزایش ۱۸۴ میلیون دلاری در صادرات و کاهش ۵۰ میلیون دلاری واردات را نسبت به دی‌ماه تجربه کرده است.
وی افزود: در دی‌ماه عملکرد تجارت خارجی کشور ۶ میلیارد و ۷۳۲میلیون دلار بود که سهم صادرات دو میلیارد و ۹۵۱میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلار بوده است,، اما در بهمن ماه، تجارت خارجی به ۶ میلیارد و۸۱۷میلیون دلار رسید که نسبت به دی ماه، ۸۵میلیون دلار افزایش تجارت را شاهدبودیم.
سخنگوی گمرک در خصوص مقاصد صادراتی کشور در بهمن، توضیح داد: چین با یک میلیون و ۷۱۴ هزار تن به ارزش ۸۴۵ میلیون دلار، عراق با یک میلیون و ۵۷۰هزار تن به ارزش ۴۷۷میلیون دلار، امارات با یک میلیون و ۱۶۰هزار تن به ارزش ۴۴۱ میلیون دلار، افغانستان با ۵۷۶ هزارتن به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار و ترکیه با ۱۶۵ هزار تن به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار و جمعا با پنج میلیون و ۱۸۵ هزار تن کالا و ارزش دو میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار، پنج مقصد نخست صادراتی کشورمان بودند که ۶۰ درصد کل وزن و ۷۰درصد ارزش کالا‌های صادراتی کشورمان در بهمن ماه را به خود اختصاص دادند.
وی در خصوص کشور‌های طرف معامله با کشورمان برای واردات کالا گفت: امارات با ۳۷۲هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۱میلیون دلار، چین با ۳۰۸ هزار تن به ارزش ۹۰۸ میلیون دلار، ترکیه با ۳۶۰ هزار تن به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار، آلمان با ۱۸۶هزار تن به ارزش ۲۱۰میلیون دلار و هند با ۲۲۰هزار تن به ارزش ۲۰۲میلیون دلار به ترتیب پنج کشور طرف معامله برای واردات کالا به کشورمان بودند که جمعا با یک میلیون و ۴۴۶هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار، ۵۶درصد وزن و ۷۶ درصد ارزش واردات در بهمن ماه به این پنج کشور اختصاص داشته است.
کد مطلب: 25466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *