پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۲

ارزآوری یک میلیارد دلاری با افتتاح بزرگترین طرح خوراک پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان گفت: واحد بازیابی اتان این شرکت به عنوان بزرگترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد که سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت.
ارزآوری یک میلیارد دلاری با افتتاح بزرگترین طرح خوراک پتروشیمی
به گزارش توليد ايرانی؛ آقای حمید قادری با اشاره به اینکه واحد بازیابی اتان پتروپالایش کنگان با حجم سرمایه ۹۷۰ میلیون دلاری ساخته شده است، افزود: این واحد به عنوان فاز نخست شرکت پتروپالایش کنگان با ظرفیت سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده و در حال تولید آزمایشی است که به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه واحد بازیابی اتان، سالانه ۲۱ میلیون تن خوراک را از فاز ۱۲ پارس جنوبی دریافت می‌کند، افزود: سالانه ۱.۷۵میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، ۵۰۰ هزار تن بوتان و ۲۵۰ هزار تن پنتان در این واحد تولید می‌شود که درآمد حدود یک میلیارد دلار را برای کشور به همراه خواهد داشت.

استفاده حداکثری از توان داخل در فرآیند ساخت و اجرا
مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد طراحی و مهندسی و راه‌اندازی همه واحد‌ها و بخش‌ها اعم از مهندسی پایه و مهندسی تفضیلی ازسوی شرکت‌های ایرانی انجام شده است، افزود: در اجرای این طرح تلاش حداکثری برای استفاده از کالا‌های ایرانی انجام و ۶۵ درصد از تجهیزات از داخل کشور تأمین شده است.
قادری گفت: اجرای این طرح برای ۳۵۰۰ نفر در دوران ساخت و ۶۲۲ نفر در دوران بهره‌برداری اشتغالزایی داشته است.
وی به تکمیل فاز طراحی، خرید و اجرای طرح در سریع‌ترین زمان براساس برنامه زمان‌بندی شده اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی واحد بازیابی اتان در بهمن ۹۴ آغاز و در کمتر از پنج سال تکمیل شد.
مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت به عنوان سهامدار اصلی شرکت پتروپالایش کنگان است، گفت: سرمایه این طرح از سوی سرمایه‌گذار اصلی و تسهیلات بانکی تأمین شده است.
قادری به ساخت واحد الفین در قالب مرحله دوم شرکت پتروپالایش کنگان اشاره کرد و افزود: مرحله دوم حدود ۴۵ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان، همجواری با پالایشگاه نهم مرحله ۱۲ پارس جنوبی را یکی از ویژگی این طرح عنوان کرد که آن را نسبت به طرح‌های مشابه متمایز می‌کند.
وی افزود: دسترسی به خوراک و تولید متنوع محصولات از دیگر ویژگی‌های این طرح در مسیر افزایش توان عملیاتی و پایداری تولید است.
کد مطلب: 25465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *