پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۲

شیوع آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در شهرهای مرزی افغانستان با ایران

شیوع آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در شهرهای مرزی افغانستان با ایران
به گزارش تولید ایران؛              سازمان بهداشت جهانی دام که در پاریس مستقر است، اعلام کرد کشور افغانستان از شیوع شدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با سویه H5N8 در ایالت هرات افغانستان هم مرز با ایران خبر داده است.
بر اساس سازمان بهداشت جهانی دام حیوانات و پرندگان هر کشوری که  دچار بیماری ویروسی بشود باید به این سازمان اعلام کنند تا با اطلاع رسانی دقیق برای مقابله با آن با همکاری کشورهای دیگر تدبیری اندیشیده شود.
سازمان بهداشت جهانی دام گفته است این ویروس  749 پرنده را در مزارع پرورش مرغ این کشور از بین برده و 22 هزار مرغ دیگر نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری معدم شده اند.

نگرانی مردم این است که این بیماری به انسان نیز سرایت کند گرچه دانشمندان به مشترک بودن این بیماری با انسان نرسیده اند اما احتمال آن را رد نمی کنند و می گویند باید احتیاط کرد.

به گزارش فارس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 50 کانون در ایران نیز شیوع داشته که به گفته سازمان دامپزشکی کشور مهار شده است اما رئیس این سازمان گفته است کانون های جدیدی نیز اضافه می شود  و سازمان مدام با اینها مقابله می کند.

این بیماری ویروسی است و تقریبا هر سال خسارت به بخش طیور کشور وارد می کند سال 96 تقریبا تمام مرغهای تخمگذار 5 استان کشور از بین رفتند.
کد مطلب: 25442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *