جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷

64 تن پیله ابریشم در مینودشت تولید شد+عکس

گنبدکاوؤس-واحد اقتصادی تولید ایرانی - مدیر جهادکشاورزی مینودشت درشرق استان گلستان گفت که تا زمان حاضر 64 تن پیله ابریشم در این شهرستان تولید و خریداری شده است که برابر با میزان تولید سال قبل می باشد.
64 تن پیله ابریشم در مینودشت تولید شد+عکس
توليد ايرانی: خلیل شایستگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، افزود: امسال مقدار یک هزار و 773 جعبه تخم نوغان بین یک هزارو 480 بهره بردار مینودشتی توزیع شد که حاصل آن تاکنون تولید 64 تن پیله ابریشم بوده است.
وی با بیان اینکه اکنون مراحل پایانی تولید پیله ابریشم در استان گلستان و مینودشت است، گفت: امسال متوسط تولید هر جعبه تخم نوغان 36 کیلوگرم پیله ابریشم بود که باقیمت 320 هزار ریال برای هر کیلوگرم به صورت توافقی توسط پنج مرکز خرید، خریداری شد.
شایستگان با اشاره به تولید 140 تن پیله ابریشم در شهرهای مختلف گلستان درسال جاری، اضافه کرد: مینودشت بزرگترین تولید کننده پیله ابریشم در این استان است و بر این اساس توزیع تخم نوغان در دیگر شهرهای گلستان نیز از این شهرستان انجام می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون پرورش و تولید کرم ابریشم علاوه بر مینودشت که به طور میانگین 50 درصد تولید گلستان را دارد، در شهرستان های 'کلاله، مراوه تپه، گالیکش، آزادشهر، علی آباد کتول و رامیان' این استان نیز انجام می شود.
مدیر جهادکشاورزی مینودشت از برنامه ریزی برای تولید مجدد پیله ابریشم دراین شهرستان و دیگر شهرهای گلستان برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت استقبال بهره برداران توزیع تخم نوغان زنده شده 'تفریخ' از شهریور امسال آغاز می شود.
شایستگان افزود: شرایط برای تولید دوبار درسال پیله ابریشم در گلستان فراهم است و در صورت استقبال فعالان این بخش، این مدیریت که نمایندگی نوغانداری استان را برعهده دارد، آمادگی توزیع تخم نوغان را دارد.
بنابر گزارش خبری از واحد اقتصادی تولید ایرانی، نوغانداری یا تولید و پرورش کرم ابریشم هر ساله از اوایل اردیبهشت با شکوفایی درختان توت در شهرهای مستعد این حوزه در استان گلستان از جمله مینودشت آغاز و تا تولید محصول 45 روز طول می کشد.
همچنین بخش قابل توجهی از تولید پیله ابریشم گلستان به دلیل کمبود صنایع تبدیلی در منطقه به استان خراسان رضوی برای فراوری محصول ارسال می شود.
شهرستان مینودشت با 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر 31 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
کد مطلب: 2543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *