چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴

طرح پایلوت گردشگری عشایر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

- مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به فهرست سه استان کرمانشاه، اردبیل و فارس به عنوان نمونه‌های طرح پایلوت (آزمایشی) گردشگری عشایر افزوده شد.
طرح پایلوت گردشگری عشایر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ؛            مهدی عصمتی پور  اظهار داشت: در این طرح برخی محلات عشایری استان خراسان جنوبی به مکان‌هایی برای گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده اقتصادی از فراورده‌های دامی عشایر استان افزود: پیرو سفر استاندار به تهران و دیدار با رییس سازمان امور عشایر ایران همچنین جلسه شورای عشایری استان که در بهمن ماه گذشته برگزار شد، موضوع روغن‌گیری از پشم (روغن لانولین) مصوب شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در این خصوص با حضور مسوولان استانی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه عشایر کشور این طرح مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مقرر شد ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ۲ درصد برای ۲۰۰ نفر از بانوان حوزه عشایر استان به منظور خرید دستگاه‌های حلاجی و ریسندگی پشم پرداخت شود.

عصمتی پور گفت: در حوزه گیاهان دارویی نیز درصدد هستیم با برندسازی و پرداخت تسهیلات شرایط را برای ورود عشایر به این عرصه مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد صنایع دستی استان توسط زنان عشایری خراسان جنوبی تولید می‌شود گفت: تولیدات عشایر خراسان جنوبی به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان صادر می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد عشایر استان در نوار مرزی شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان ساکن هستند.

۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر خراسان جنوبی با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک، ۳۴ درصد فراورده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت ۸۰۰ هزار نفر، چهارمین استان عشایری کشور است.
کد مطلب: 25398
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *