شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸

کاربران ایرانی از نقشه خوان های بومی استفاده کنند+عکس

تهران-واحد اقتصادی تولید ایرانی- عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به الزامی شدن پرداخت هزینه برای استفاده از سامانه نقشه گوگل، به کاربران ایرانی توصیه کرد از نرم افزارهای مشابه بومی به جای این سرویس استفاده کنند.
کاربران ایرانی از نقشه خوان های بومی استفاده کنند+عکس
توليد ايرانی: بنابر گزارش خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، در روزهای اخیر برخی پایگاه های اطّلاع رسانی اعلام کردند که طبق اعلام قبلی گوگل، دسترسی به خدمت نقشه جویشگر گوگل (گوگل مَپس) از امروز با پرداخت هزینه و یک کلید «آی.پی.آی» معتبر ممکن خواهد بود و توسعه دهندگان برای دسترسی به خدمت گوگل مپس باید یک حساب کاربری پرداخت (billing account) داشته باشند.
در این ارتباط خسرو سلجوقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار واحد اقتصادی تولید ایرانی، اظهار داشت: کسب و کارهای داخلی می توانند از سامانه نما.آی آر (nama.ir) به جای سرویس نقشه گوگل استفاده کنند.
وی افزود: اکنون چند شرکت ایرانی در زمینه ارائه نقشه روی جویشگرها فعالیت دارند و قرار بود یکی از این ها تیرماه امسال به طور رسمی معرفی و بهره برداری شود که اکنون با این اتفاق جدید ممکن است زودتر آیین معرفی آن برگزار شود.
وی این سامانه را «نما.آی آر(nama.ir)» معرفی کرد و گفت: این سامانه توسط بخش خصوصی طراحی و تولید شده و کاری شایسته است.
عضو هیأت عامل سازمان فنّاوری اطّلاعات ایران به تاثیر این اقدام گوگل بر روی کسب و کارهای ایرانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کسب و کارهای ایرانی می توانند از «آی.پی.آی» و «نما.آی آر(nama.ir)» استفاده کرده و خَلأ های ایجاد شده را برطرف کنند.
بنابر گزارش خبری از واحد اقتصادی تولید ایرانی، گوگل در ماه می (اردیبهشت - خرداد) از تغییراتی بزرگ در کسب و کار گوگل مپس خود خبر داده بود و توسعه دهندگان خدمات نرم افزاری از این پس برای دسترسی به خدمت گوگل مپس باید یک حساب کاربری پرداخت (billing account) داشته باشند.
پِلَتفُرم جدید نقشه گوگل برای کاربران محصولات ساده (API) طرح تک نرخی و پرداخت همزمان برای استفاده از خدمت، پشتیبانی رایگان و راه حل های جدید ارائه می کند.
گوگل در سال 2005 خدمت گوگل مپ را برای توسعه دهندگان فراهم کرد و قرار است پِلَتفُرم گوگل مپس با ارتقای کسب و کار خود این مشکل را برای توسعه دهندگان برطرف کند و در همین راستا از کاربران هزینه ای دریافت می کند.
کد مطلب: 2530
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *