يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

ریزش برف راه ارتباطی ۲۴۹ روستای الیگودرز را بست

فرماندار الیگودرز گفت: ریزش سنگین برف از شب گذشته(چهارشنبه) تاکنون ادامه دارد و موجب بسته شدن راه ارتباطی ۲۴۹ روستا با مرکز این شهرستان شده است.
ریزش برف راه ارتباطی ۲۴۹ روستای الیگودرز را بست
به گزارش توليد ايرانی ؛          ماشاالله نعمتی افزود: ریزش برف در الیگودرز باعث قطع راههای روستایی این شهرستان شده است به طوری که اکنون در بخش ززوماهرو، گردنه گله بادوش به کیگوران، گردنه شاهرود مسیر پیرامام به گلی چاس و گردنه شیخان مسیر سپیددشت به شول آباد بسته است.

وی افزود: گردنه شیخان توسط عوامل راهداری در حال بازگشایی می باشد و در حال حاضر برق و سیستم مخابراتی بخش ززوماهرو بر اثر بارش برف قطع و راه ارتباطی ۱۴۷ روستای آن نیز با مرکز شهرستان بسته است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ذلقی گردنه آبشار مسدود و راه ارتباطی ۱۰۲ روستا این بخش با مرکز شهرستان بسته شده و در حال حاضر برق و سیستم مخابراتی این بخش بر اثر ریزش برف قطع است .
نعمتی اضافه کرد: در بخش بربرود شرقی نیز گردنه فرسش توسط عوامل راهداری در حال بازگشایی می باشد اما در بخش بربرود غربی و مرکزی تردد در راههای فرعی امکان پذیر است.

فرماندار الیگودرز گفت: باوجود انسداد راههای روستایی، راههای اصلی شهرستان باز است و تلاش عوامل راهداری با چندین گروه مختلف برای بازگشایی گردنه ها و محورهای روستایی ادامه دارد.
هواشناسی لرستان پیشتر اعلام کرد که با فعالیت سامانه بارشی جدید در استان بارش باران، برف و کاهش دما انتظار می رود.

از اوایل پنجشنبه شب سامانه بارشی جدید در شهرستان الیگودرز فعال شده است و تا جمعه شب ادامه دارد که در این راستا ابرناکی، بارش باران، ریزش برف در نواحی سردسیر، ارتفاعات و گردنه ها، وزش باد شدید لحظه ای و کاهش دما  پیش بینی شده است.

الیگودرز در شرق لرستان با داشتن بیش از یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر راه دسترسی، یکی از وسیع‌ترین شهرهای لرستان است که بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه‌های آن در مناطق سخت گذر، کوهستانی و روستایی قرار دارد.
کد مطلب: 25247
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *