دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵

خصوصی سازی افتخار این دولت است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مقاومت مردم و تدبیر دولت در جنگ سه ساله اقتصادی آمریکا، باعث نمدمال شدن ترامپ شد، اظهارداشت: هر کجا که با هم بودیم و در کنار هم تلاش کردیم، خداوند هم پیروزی را نصیب ما ساخت و ما همانطور که در جنگ هشت ساله تحمیلی پیروز شدیم، در جنگ اقتصادی سه ساله نیز به پیروزی خواهیم رسید.
خصوصی سازی افتخار این دولت است
به گزارش توليد ايرانی ؛      حسن روحانی، رئیس جمهور روز چهارشنبه در جشن ۲۲ بهمن؛سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: آن کس که ترامپ را سرنگون کرد خدا و ملت آگاه آمریکا بود اما بدون تردید ملت و دولت ایران در سرنگونی این مستبد نقش تاثیر گذار داشتند و امروز دنیا با رفتن ترامپ و در نتیجه احساس امنیت، قانون گرایی و ثبات بیشتر، دینی هم به ملت بزرگ ایران دارد.

رئیس جمهور افزود: اولین مصوبه این دولت احیای دریاچه ارومیه بوده است و این نشان از اهمیت دولت به سلامت مردم و محیط زیست می‌باشد. دومین مصوبه ما رفع موانع تولید بود و لایحه دوفوریتی که در این رابطه تنظیم و به مجلس ارائه کردیم که البته بعد از یک سال به تصویب رسید و با این مصوبه ما در کنار بخش خصوصی قرار گرفتیم و خصوصی سازی که  امروز بعضی آن را به عنوان یک نقطه منفی تلقی می‌کنند افتخار این دولت است. مقام معظم رهبری هم از خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ با عنوان انقلاب اقتصادی تعبیر کردند.

رئیس جمهور همچنین به آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در کشور از روز گذشته اشاره کرد و گفت: مسوول عالی‌رتبه بهداشت و درمان کشور فرزند خود را برای دریافت اولین واکسن معرفی کرد تا حرفهای ناروا را بشکند و ثابت کنیم که اگر مذاکره‌ای می‌شود و پیمانی بسته می‌شود همه در چارچوب منافع ملی است و تصور دیگری در ذهن کسی نباشد، سال آینده نیز واکسن داخلی کرونا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و بسیار امیدوارم پایان این دولت با مهار کامل این ویروس همراه باشد.
‌روحانی با بیان اینکه روزهای پایانی این دولت نیز با بزرگترین طرح‌ها و پروژه‌ها ادامه خواهد یافت، گفت: این دولت با همه توان در تلاش است انتخابات شکوهمندی را در خرداد ماه سال آینده شاهد باشیم.
‌روحانی افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید کرده‌اند که انتخاب فرد مهم است اما «اهم» مشارکت در انتخابات است.

روحانی با بیان اینکه انتخاب درست "مهم" و مشارکت "اهم" است، افزود: همه ما باید به فکر مشارکت حداکثری باشیم و انتخاباتی شکوهمند، سالم و رقابتی برگزار شود که همه احساس کنند هستند و حضور دارند و باز هم شاهد مشارکت ۷۳ درصدی و بالاتر در انتخابات پیش رو باشیم.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه نخستین گام برای احیای شرق کشور در این دولت با  انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به قلب کویر، تا سیرجان و گل گهر با ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برداشته شده است، گفت: این طرح باید در دولت بعدی از سیرجان به سمت مس سرچشمه و اردکان ادامه یابد.

‌روحانی با بیان اینکه در این دولت برای ادامه توسعه کشور در دولت های بعدی ریل گذاری شده است، افزود:  در این دولت مطالعات و اقدامات اولیه انتقال آب از جنوب به اصفهان، خراسان جنوبی و رضوی و مشهدالرضا انجام شده است، گفت: این طرح بزرگ در دولت بعدی پیگیری و اجرا می شود.

رئیس جمهور همچنین از طرح احیای دریاچه ارومیه که در ماه های آینده در همین دولت به بهره برداری خواهد رسید، خط لوله انتقال نفت از بوشهر تا هرمزگان ( گوره تا جاسک)به طول یک هزار کیلومتر، افزایش استحصال گاز از ۶۰۰ میلیون متر مکعب به یک میلیارد متر مکعب، افزایش تولید بنزین از ۵۶ میلیون لیتر به ۱۰۷ میلیون لیتر، توسعه ریلی و افزایش خط ریلی کشور از ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۴ هزارکیلومتر و همچنین افزایش راه های روستای از ۹۹ هزار به ۱۱۵ هزار کیلومتر، افزایش تولیدات پتروشیمی از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن و افزایش صادرات این محصول از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار را از دیگر اقدامات توسعه ای و زیر ساختی در این دولت عنوان و از همه تلاشگران در این حوزه ها قدردانی کرد.

‌روحانی در عین تاکید کرد: اگر در این ۵/۷ سال در بخش هایی از اداره کشور، نتوانستیم آن چنان که شایسته این ملت بوده ، عمل کنیم، از مردم عزیز طلب بخشش و عفو می کنم.
رئیس جمهور با اشاره به توانمندی ها و قدرت نظامی امروز ایران ، تصریح کرد: ما امروز بزرگترین قدرت نظامی، پدافندی و موشکی هستیم اما همه این قدرت ها باید در سایه قدرت اصلی که همان سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است باشد و تا زمانی که این سرمایه را داریم، ملت ما شکست نخواهد خورد.
کد مطلب: 25117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *